سئو

نکات جدید سئو برای سال 2023

نکات جدید سئو برای سال 2023

اگر در مورد ترند های دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم، حتما باید در مورد سئو هم صحبت کنیم. زمانی که کاربران اطلاعات مربوط به برند شما را جستجو می کنند، قرار گرفتن در بالای نتایج گوگل ضروری است، اما کلیدهای دستیابی به این امر سال به سال تکامل می یابند و پیچیده تر می شوند.

در سال 2023، ما با چشم‌انداز پیچیده‌تری نسبت به همیشه در دنیای سئو روبرو هستیم: جستجوهای صوتی، تصویری و ویدیویی، عبارات جستجوی پیچیده، هوش مصنوعی، کانال‌ها و پلتفرم‌های جدید که در آنها رتبه‌بندی انجام می گیرد… اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است. برای کمک به تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ریزی یک استراتژی موثر سئو سایت، بیایید به روندهای برتر سئو در سال 2023 نگاهی بیندازیم.

مهم ترین ترند های سئو در سال 2023

خرید آنلاین

سال 2020 رونق قطعی خرید آنلاین را رقم زد و عادات بسیاری از مصرف کنندگان برای همیشه تغییر کرد. به همین دلیل است که گوگل روی بهبود تجربه خرید آنلاین تمرکز کرده است.

برای سئوی آنلاین، ویژگی جدید اصلی Shopping Graph است، عملکردی که به فروشندگان اجازه می دهد تا محصولات خود را بیشتر در معرض مشاهده قرار دهند و خریداران به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.

Shopping Graph از یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند که عواملی مانند قیمت، وب سایت، نظرات، ویدیوها یا داده های موجودی را در نظر می گیرد تا مرتبط ترین محصولات را در لحظه نشان دهد. علاوه بر این، به شما امکان می دهد محصولات را مستقیماً از روی تصاویر جستجو کنید.

برای استفاده کامل از این امکان جدید، توصیه می کنیم کلمات کلیدی مرتبط را در صفحات لیست محصولات خود و متن جایگزین تصویر (Alt) قرار دهید. این کار رتبه بندی صحیح و نمایش محصولات شما را برای گوگل آسان تر می کند.

عبارات مکالمه ای

تمرکز دیگر برای گوگل درک پیچیدگی های زبان طبیعی برای ارائه نتایج کارآمدتر است. همه اینها باعث می‌شود تا پاسخ‌های بهبود یافته ای برای جستجوهای صوتی، که یکی دیگر از روندهای بزرگ سئو برای سال 2023 است، ارائه شود.

جستجوی صوتی بر پردازش زبان طبیعی (NLP) تمرکز دارد تا بفهمد کاربران چگونه محتوا را با استفاده از صدا جستجو می کنند. برای بهینه سازی صفحه خود برای NLP و جستجوهای صوتی، این توصیه ها را در نظر داشته باشید:

  • برای عبارات بهینه سازی کنید، نه کلمات کلیدی. به عنوان مثال، به جای “بهترین کفش های دویدن”، جستجوی صوتی چیزی شبیه به “بهترین کفش های دویدن چیست” خواهد بود.
  • پاسخ های کوتاهی برای متداول ترین سوالات کاربران ایجاد کنید. سعی کنید در چند جمله اول به سوال پاسخ دهید و بعدا به جزئیات بپردازید.
  • تفاوت های منطقه ای را به خاطر داشته باشید، به عنوان مثال، کوکاکولا ممکن است در غرب ایالات متحده “پاپ” و در ساحل شرقی، کالیفرنیا و فلوریدا “سودا” نامیده شود.

برای بهبود سئو ویدیو، از دو ویژگی گوگل با نام های Clip Markup و Seek Markup استفاده کنید

آیا می دانستید که بیش از نیمی از مصرف کنندگان در تصمیمات خرید خود از ویدئوها استفاده می کنند؟ و علاوه بر این، کاربران 88٪ زمان بیشتری را در صفحات حاوی ویدیو صرف می کنند. واضح است که بازاریابی ویدئویی هنوز در سال 2023 روند رو به رشد است، بنابراین ما باید آن را در استراتژی سئو خود ادغام کنیم.

گوگل دو ویژگی SEO را برای ویدیو راه اندازی کرده است که نباید از آن ها غافل شوید:

Clip Markup: این تکنیک به شما امکان می دهد نکات کلیدی ویدیوی خود را برجسته کنید تا کاربران بتوانند مستقیماً به آنها مراجعه کنند. به عنوان مثال، اگر ویدیویی دارید که حاوی یک سری نکات است، می توانید ابتدای هر نکته را علامت بزنید.
Seek markup: این ویژگی به Google می‌گوید ساختار URL شما چگونه کار می‌کند، بنابراین Google می‌تواند لحظات کلیدی ویدیوی شما را نشان دهد و به نقاط خاصی پیوند دهد. برخلاف Clip Markup، با Seek markup، لحظات کلیدی را انتخاب نمی‌کنید، آنها به‌طور خودکار انتخاب می‌شوند.
برای استفاده از پتانسیل کامل Clip Markup و Seek markup برای رتبه بندی ویدیوهای خود، از نشانگرهای دقیق و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر ویدیویی در مورد مراقبت از گیاهان دارید، نکات کلیدی را به عنوان “نکته 1” و “نکته 2” علامت گذاری نکنید، بلکه از عباراتی مانند “چقدر گیاهان آپارتمانی خود را آبیاری کنیم” و “چگونه بفهمیم گیاه نور کافی دریافت می کند” استفاده کنیم.

افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصویر

سئو در سال 2023 دیگر محدود به متن نیست، بلکه باید تمام جنبه های بازاریابی شما را در بر گیرد. فکر کردن به تصاویر خود از نظر سئو می تواند به شما کمک کند تا منبع جدیدی از ترافیک با کیفیت را به دست آورید.

ترفندهای اساسی برای بهینه سازی سئوی تصاویر بسیار ساده است: از تصاویر با کیفیت استفاده کنید (اما مطمئن شوید که اندازه فایل ها خیلی سنگین نیستند)، سعی کنید تصاویر خود را تا حد امکان مرتبط انتخاب کنید، از نام فایل های توصیفی استفاده کنید و همیشه یک متن جایگزین Alt tag داشته باشید.

عبارات جستجوی مبتنی بر سؤالات پیچیده

برای حل کارهای پیچیده، کاربران به طور متوسط هشت جستجوی گوگل را انجام می دهند. به عنوان مثال، اگر شخصی در حال برنامه‌ریزی سفر است، ممکن است «پروازهای ارزان به تنریف»، «بهترین هتل‌ها در سواحل تنریف»، «نکاتی برای بازدید از Teide» و غیره را جستجو کند.

برای ساده‌تر کردن این فرآیند، گوگل مدل یکپارچه چند وظیفه‌ای (MUM) را پیاده‌سازی کرده است، یک عملکرد هوش مصنوعی که به کاربران کمک می‌کند اطلاعات مورد نظر خود را با مراحل کمتری پیدا کنند.

برای سازندگان محتوا، این بدان معناست که ما باید روی پاسخ به سوالات مخاطبان در یک مکان تمرکز کنیم. محتوای شما باید تا حد امکان جامع باشد، به طوری که کاربران بتوانند با حداقل تعداد جستجو، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

روی Core Web Vitals تمرکز کنید

برای گوگل، سرعت صفحه به عنوان یکی از عوامل کلیدی سئو مهمتر از همیشه است. به همین دلیل است که Core Web Vitals را راه‌اندازی کرده‌اند، مجموعه‌ای از معیارها که سرعت بارگذاری صفحه شما را از دیدگاه کاربر اندازه‌گیری می‌کند.

برای بهینه سازی این معیارها، توصیه می کنیم از Google PageSpeed Insights استفاده کنید. در اینجا می توانید مهمترین معیار های Core Web Vitals را ببینید و برای بهبود عملکرد وب سایت خود ایده بگیرید.

قرار گرفتن در رتبه 1 دیگر مهمترین چیز در سئو نیست

صفحه نتایج گوگل به طور فزاینده ای پیچیده شده است. اکنون می‌توانیم نتایج جستجوی محلی، محصولات آماده خرید، ویدیوها، فیچرد اسنیپت، داده‌های غنی و موارد دیگر را در نتایج گوگل مشاهده کنیم. بنابراین، قرار گرفتن در موقعیت اول دیگر مهمترین چیز برای دریافت کلیک نیست.

بنابراین، در سال 2023، ما باید بر روی یک معیار متفاوت تمرکز کنیم که بیشتر با نتایج واقعی مرتبط است: CTR یا نرخ کلیک صفحه ما در نتایج جستجو.

برای بهینه سازی CTR خود، نکات زیر را دنبال کنید:

  • عناوین مختلف و توضیحات متا را برای صفحه خود آزمایش کنید و نتایج را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • استراتژی SEO خود را با SEM تکمیل کنید تا به مکان های بیشتری در نتایج جستجو دسترسی پیدا کنید.
  • از داده های غنی استفاده کنید تا نتایج خود را فضا بر و جذاب تر کنید.
  • انواع مختلف محتوا، از جمله تصاویر و ویدیوها را ایجاد کنید.

Passage Indexing

اگرچه رتبه 1 ممکن است به اندازه گذشته مهم نباشد، یک موقعیت وجود دارد که هنوز باید برای به دست آوردن آن باید تلاش کنید: featured snippet یا موقعیت صفر، که قطعه ای از صفحه را نشان می دهد و در بالای بقیه نتایج ارگانیک ظاهر می شود.

مکانیزمی که به وسیله آن تصمیم می‌گیریم بخشی از یک صفحه را به‌عنوان یک featured snippet نمایش دهیم، «Passage Indexing
» نامیده می‌شود. عواملی که برای موفقیت در این امر تاثر گذارند عبارتند از:

  • مرتبط بودن اسنیپت با پاسخ به پرسش کاربر.
  • طول اسنیپت.
  • تگ های h2.
  • استفاده از تصاویر.
  • داده های ساختار یافته (Structured data).

Google News و Google Discover به عنوان منابع جدید ترافیک

Google Discover یک فید Google است که برای ارائه ویدیوها و مقالات مرتبط به کاربران تلفن همراه طراحی شده است. اگرچه این یک سرویس نسبتا جدید است، اما خیلی سریع محبوب شده است و در حال حاضر به 800 میلیون کاربر رسیده است. بنابراین یک عامل بسیار مهم برای افزایش ترافیک وب است.

اگرچه ما جزئیات الگوریتم Google Discover را نمی دانیم، اما می دانیم که این الگوریتم بر اساس کیفیت محتوا و ارتباط آن با یک کاربر خاص است. برای بهینه‌سازی پست‌های خود برای Google Discover، توصیه می‌کنیم از تصاویر با کیفیت بالا با عرض 1200 پیکسل، شامل کلمات کلیدی بیشتر و معنایی بیشتر استفاده کنید و مهم‌تر از همه، بر درک شخصیت خریدار خود و ایجاد محتوای مفید و مرتبط با آنها تمرکز کنید.

Google EAT قوانین جدیدی را برای سئو تعیین می کند

گوگل بیش از 10000 ارزیاب کیفیت صفحه را در سراسر جهان استخدام می کند. وظیفه آنها انجام جستجو و ارزیابی کیفیت صفحاتی است که در نتایج برتر ظاهر می شوند. برای انجام این کار، ارزیابان از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی استفاده می‌کنند که به صورت عمومی منتشر شده‌اند، با محوریت نام اختصاری “EAT” که مخفف عبارات زیر است:

تجربه: محتوا توسط یک متخصص با دانش یا مهارت بالا در یک زمینه تخصصی ایجاد شده باشد.
اعتبار: هر چه یک وب سایت در مورد یک موضوع دارای اعتبار بیشتری باشد، محتوای مریوط به آن موضوع جایگاه بهتری در رتبه بندی گوگل بدست می آورد. اعتبار با عواملی مانند لینک های دریافتی (بک لینک)، سال های فعالیت یا تعلق به یک سازمان رسمی سنجیده می شود.
اعتماد: این عامل, مشروعیت، شفافیت و دقت یک سایت و محتوای آن را ارزیابی می کند.از جمله منابع اطلاعاتی مورد استفاده برای توضیح بیشتر مطالب، اطلاعات تماس وب‌سایت و هویت نویسنده‌ها را در نظر می‌گیرد.

تمرکز بر هدف جستجو راهی برای به دست آوردن سرنخ و فروش است

الگوریتم های گوگل به طور فزاینده ای در تفسیر عبارت های جستجو پیچیده شده اند. اکنون کلمات کلیدی مرتبط، هدف جستجو و مفاهیم نقش بسیار مهمی در نتایج نمایش داده شده دارند.

این بدان معناست که ما باید روش‌های قدیمی سئو را کنار بگذاریم، یعنی تمرکز بر ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی خاص و گنجاندن آنها در متن تا حد امکان. به‌جای شروع با فهرستی از کلمات کلیدی، به شما توصیه می‌کنیم که با ایجاد شخصیت فرضی خریدار (پرسونا) که می‌خواهید با محتوای خود به آن برسید، شروع کنید و به این فکر کنید که چه نیازهایی باعث می‌شود که او در گوگل جستجو کند. پاسخ سوالات او را بنویسید و از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی استفاده کنید.

سئوی محلی

جستجوی محلی هنوز در سال 2023 یک روند برتر SEO است، به خصوص اگر شرکت شما خدماتی را به مشتریان محلی ارائه دهد.

برای بهبود رتبه خود در بین نتایج جستجوی محلی گوگل، در اینجا یک نکته کلیدی وجود دارد:

از کلمات کلیدی مخصوص موقعیت مکانی خود استفاده کنید، یعنی نام شهرها، مناطق و محله‌ها را به کلیدواژه‌های عمومی که استفاده می‌کنید اضافه کنید.

هوش مصنوعی و سئو

هوش مصنوعی نقش مهمی را در جستجو ایفا می کند. جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، مانند BERT و Rankbrain، برای ارائه نتایج مرتبط‌تر به این فناوری متکی هستند.

برای بازاریابان، هوش مصنوعی متحد بسیار قدرتمندی برای بهینه سازی سئوی شماست. در حال حاضر ابزارهایی در بازار وجود دارد که به شما امکان می دهد تحقیقات کلمات کلیدی یا تولید محتوا را با هوش مصنوعی بهینه کنید، و در آینده شاهد موارد بیشتری خواهیم بود.

در هر صورت، جستجو اکنون هوشمندتر از همیشه است، و این بدان معناست که ما باید بر ارائه محتوای با کیفیت و درک نیازهای مخاطبان هدفمان تمرکز کنیم.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *