بازاریابی دیجیتال

استراتژی ها و اهداف بازاریابی دیجیتال چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می کند

استراتژی ها و اهداف بازاریابی دیجیتال

استراتژی ها و اهداف دیجیتال مارکتینگ چه هستند و چگونه به کسب و کار شما کمک می کنند؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی این نوشته یعنی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بد نیست یک تعریف کوتاه اما جامع و کاربردی در باره بازاریابی دیجیتال ارائه کنیم:

دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه ای از بازاریابی است که بر توسعه استراتژی ها در محیط دیجیتال تمرکز دارد و از ابزارهای دیجیتال برای پیشبرد اهداف بازاریابی استفاده می کند. با این تعریف کوتاه می پردازیم به بخش اصلی این نوشته که شامل استراتژی ها, اهداف و مزایای دیجیتال مارکتینگ است.

استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال فقط یک استراتژی واحد نیست، بلکه ترکیبی از تکنیک ها و تاکتیک های مختلف است. در زیر ما برخی از استراتژی های مهم بازاریابی دیجیتال را که باید در مورد آنها بدانید، فهرست کرده ایم.

طرح یا برنامه بازاریابی: بیابید که یک برنامه بازاریابی چیست، چرا باید آن را طراحی کنید و کلیدهای ایجاد یک برنامه قوی چه هستند. بدون برنامه بازاریابی، یک شرکت یا برند نمی تواند به اهداف خود برسد.

بازاریابی مستقیم: بازاریابی مستقیم نوعی کمپین مبتنی بر ارتباط مستقیم و دو طرفه است که به دنبال ایجاد نتیجه از یک مخاطب خاص است.

بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی یکی از سودآورترین و موثرترین تکنیک ها از نظر بازده است. این مورد طبیعتا شامل ارسال ایمیل برای مخاطبان شما می شود، اما مطمئن شوید که بخش بندی مشتریان خود را به خوبی انجام داده اید تا این کار موثر واقع شود.

بازاریابی موبایلی: بازاریابی موبایلی مفهومی گسترده است که همه کمپین ها و اقدامات بازاریابی که منحصراً بر روی پلتفرم ها و اپلیکیشن های موبایل متمرکز شده اند را گرد هم می آورد.

بازاریابی ویروسی: داشتن چیزی که ویروسی شود، رویای هر شرکتی است. بازاریابی ویروسی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند و می‌تواند بسیار سریع و باورنکردنی پیش برود.

بازاریابی عملکردی: بازاریابی عملکردی روشی است که روش‌ها و تکنیک‌های مختلف بازاریابی را به کار می‌گیرد و به تبلیغ‌کنندگان تضمین می‌کند که فقط باید برای نتایج به دست آمده هزینه پرداخت کنند.

بازاریابی درونگرا: این روش بر ایجاد محتوای ارزشمند برای جذب ترافیک وب واجد شرایط و مناسب و در نهایت تلاش برای فروش تمرکز دارد.

مطلب پیشنهادی: چگونه گام به گام اهداف کسب و کار خود را تعریف کنید

اهداف بازاریابی دیجیتال

طرح بازاریابی شما کارساز نخواهد بود مگر اینکه بدانید می خواهید به چه چیزی برسید. از آنجایی که نمی توان بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی جدا دانست, در اینجا 10 نمونه از اهداف بازاریابی و بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف: در مورد برندهای جدید، هدف اصلی آنها افزایش آگاهی و دیده شدن برند است. برای انجام این کار، باید اقدامات و کمپین های بازاریابی خود را تعریف کنید تا مشتریان را از محصولات و خدماتی که ارائه می کنید آگاه سازید.

افزایش سهم بازار: رقابت موجود در بازار تعیین می کند که برند شما چقدر می تواند سهم بازار را به دست آورد. هدف همیشه بهترین بودن نیست، بلکه این است که موقعیت خوبی در بازار پیدا کنید و به عنوان مرجع بخشی از بازار در نظر گرفته شوید.

مطلب پیشنهادی: تعریف سهم بازار و نکاتی برای افزایش سهم بازار

عرضه یک محصول جدید: محصول یا خدماتی که شما عرضه می کنید باید همیشه برای پر کردن نقاط درد مصرف کنندگان ایجاد شود. علاوه بر این، باید یک استراتژی قیمت و  عرضه محصول به بازار انتخاب کنید.

بهبود بازگشت سرمایه: بازده سرمایه گذاری یکی از مهم ترین معیارهای بازاریابی است زیرا شاخص مستقیم عملکرد یک کمپین است.

شرکت را به بازارهای بین المللی یا محلی جدید معرفی کنید: نام تجاری خود را به چالش بکشید تا در بازارهای محلی یا بین المللی جدید گسترش یابد.

افزایش سود کسب و کار: شما باید با برنامه بازاریابی خود نهایتاً سود کسب و کار را برای شرکت خود افزایش دهید.

قیف تبدیل را بهینه کنید: هر مرحله از قیف را با ایجاد استراتژی‌های هدف‌گیری مجدد برای مشتریانی که سبد خرید خود را در طول فرآیند پرداخت رها کرده‌اند، بهینه کنید.

جذب سرنخ های جدید: برندها، به خصوص زمانی که جدید هستند، پایگاه مشتری وفاداری ندارند. ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم زمان می برد. به همین دلیل مهم است که به طور مستمر برای جذب سرنخ های جدید که در نهایت می توانند به مشتریان سود آور تبدیل شوند، تلاش کنیم.

وفاداری مشتری: تقویت بازاریابی وفاداری یک مثال عالی از یک هدف بازاریابی است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه حتما مقاله 7 استراتژی برای جذب و حفظ مشتریان را مطالعه کنید.

افزایش فروش: این شاید واضح ترین هدف بازاریابی و اولویت اصلی بیشتر بخش های بازاریابی باشد.

دیجیتال مارکتینگ و استراتژی ها

بازاریابی دیجیتال چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

بازاریابی دیجیتال و به طور کلی بازاریابی می تواند به روش های بی شماری به کسب و کار شما کمک کند، اما بیایید به چند مورد از تاثیرگذارترین آنها نگاهی بیندازیم.

  1. افزایش آگاهی از برند: این مورد مهم است زیرا مردم را با برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید آشنا می کند. همچنین شما را در ذهن مشتریانی که می توانند به برند شما اعتماد کنند، مشتریان وفادار شوند و به اطرافیان خود درباره شما بگویند به یاد ماندنی می کند.
  2. ایجاد ترافیک: افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما به معنای دریافت سرنخ های واجد شرایط بیشتر است و در نهایت فروش شما را افزایش می دهد. یک استراتژی بازاریابی موثر به شما کمک می کند تا در این فرآیند گام بردارید.
  3. افزایش درآمد: هر کسب‌وکاری می‌خواهد فروش خود را افزایش دهد و بازاریابی می‌تواند از طریق استراتژی‌های مختلفی مانند بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو، ایجاد کمپین‌های ایمیلی، انجام تست‌های A/B برای تعیین بهترین استراتژی برای شما و موارد دیگر به دستیابی به این هدف کمک کند.
  4. ایجاد اعتماد در برند شما: ایجاد سطح بالایی از اعتماد در برند شما منجر به وفاداری مشتری و تکرار خرید می شود. این مورد نه تنها درآمد را افزایش می دهد، بلکه منجر به نظرات و کامنت های عالی هم به صورت آنلاین و هم از طریق دهان به دهان می شود که هنوز هم یکی از موثرترین انواع تبلیغات است.
  5. اندازه گیری معیارها: معیارها برای ایجاد استراتژی بازاریابی شما بسیار مفید هستند. آنها نه تنها استراتژی را هدایت می کنند و به پیگیری پیشرفت آن کمک می کنند، بلکه نشان می دهند که چه چیزی می تواند برای بهینه سازی مداوم کمپین های شما مطابقت داده یا تنظیم شود.

مطلب پیشنهادی: استراتژی بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط

دیدگاه زرگراف در مورد بازاریابی دیجیتال

بازاریابی هر استراتژی یا اقدامی است که می تواند به یک شرکت کمک کند تا به اهداف خود دست یابد، فروش و سود خود را افزایش دهد و/یا درک برند را بهبود بخشد.  ما در جذب کاربران به وب سایت یا صفحات فرود مشتریان خود از طریق بازاریابی دیجیتال متخصص هستیم. زرگراف یک آژانس بازاریابی دیجیتال در رشت است. ما هر پروژه جدیدی را که به دست می آوریم تجزیه و تحلیل می کنیم و اگر آن را قابل اجرا بدانیم، می توانیم نتایج خاصی را مطابق با اهداف مشتری تضمین کنیم.

چگونه ما میتوانیم به شما کمک کنیم؟

ما ارزیابی خواهیم کرد که چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به بهترین نحو بهینه کنید و چگونه بودجه خود را به بهترین شکل در همه کانال ها توزیع کنید. اما قبل از رسیدن به این مرحله و در صورتی که هنوز کسب و کار اینترنتی ندارید بد نیست با چند ایده ی جدید برای کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

ما همه چیز را پیگیری می کنیم و از انتظارات فراتر می رویم.

ما دید تحلیلی داریم و در کوتاه ترین زمان ممکن واکنش نشان می دهیم.

ما همیشه در حال آزمایش هستیم.

ما بهترین تاثیر را با مطالعه کامل هر کمپین و/یا تبلیغ، انجام آزمایش‌های متعدد به منظور یافتن اینکه کدام فاکتورها بهتر عمل می‌کنند، و بهینه‌سازی مداوم طرح بازاریابی دیجیتال شما تضمین می‌کنیم.

ما تعداد کاربرانی که هم از شرکت شما و هم از تجربه ای که با شما داشته اند راضی هستند را افزایش خواهیم داد.

به لطف فناوری و هوش مصنوعی، ما به طور مداوم نتایج را به صورت حظه ای تجزیه و تحلیل می کنیم.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *