نصب وردپرس روی سی پنل - نصب وردپرس روی cpanel

راهنمای نصب وردپرس رو سی پنل

از آنجایی که اکثر هاست ها سی پنل (Cpanel) هستند ما تصمیم گرفته ایم که آموزش نصب وردپرس روی این کنترل پنل را به شما آموزش دهیم البته دایرکت ادمین نیز کنترل پنلی کاربردی می باشد که تقریبا مراحل نصب شبیه هم می باشند.

هاست سی پنل چیست؟

سی‌پنل یک صفحهٔ کنترل میزبانی وب، مبتنی بر لینوکس است که بوسیلهٔ ایجاد رابط کاربری و ابزار خودکار طراحی شده است تا کار کردن با فضای میزبانی وب را راحت‌تر کند. کار کردن با آن ساده می باشد و هرکس می توانند با آن کار کنند که برطرف کننده نیاز های همه ی کاربران چه مبتدی و چه حرفه ای می باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید هاست

راهنمای نصب وردپرس

قبل از نصب وردپرس، هاست سی پنل خود رو تهیه کنید و بعد از تهیه هاست سی پنل از بخش دانلود وردپرس آخرین نسخه وردپرس رو دانلود کنید. وارد پنل هاست شوید و از سربرگ File گزینه File Manager رو طبق تصویر زیر کلیک کنید:

هاست سی پنل

هنگامی که وارد file manager شدید پوشه ی public_html را انتخاب کنید. همانند تصویر زیر:

public_html

بعد از انتخاب public_html وارد روت هاست خود می شوید. با انتخاب گزینه upload می توانید نصب وردپرس را شروع کنید:

upload

صفحه زیر نمایان می شود:

انتخاب فایل

select file رو انتخاب کنید و فایل زیپ وردپرس را آپلود کنید. بعد از اتمام آپلود به پوشه public_html بروید و فایل را از حالت زیپ خارج کنید. برای این کار روی فایل کلیک راست کنید و extract را بزنید:

استخراج

در ادامه با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه delete فایل زیپ وردپرس را پاک کنید.

حالا باید فایل های داخل پوشه wordpress رو منتقل کنیم به روت اصلی (ببریم به پوشه public_html)، برای این کار روی پوشه آبی رنگ wordpress کلیک کنید تا وارد پوشه wordpress شوید از این بخش کل فایل ها رو انتخاب کنید (برای انتخاب میتوانید از بخش بالا گزینه select all رو بزنید) روی فایل ها کلیک راست کنید و گزینه move رو انتخاب کنید مانند تصویر زیر :

انتخاب همه

بعد از زدن دکمه Move مانند تصویر زیر یک پنجره باز می شود که شما باید مسیر فعلی تمام فایل‌های وردپرس به صورت public_html/wordpress/ مشخص شده است و شما باید کلمه wordpress را از مسیر مشخص شده در شکل پاک کنید و فایل‌ها را به پوشه public_html  برای نصب وردپرس روی Cpanel انتقال دهید:

انتقال

بعد از آپلود درست و کامل فایل های وردپرس در ادامه طریقه نصب وردپرس روی cpanel، حال باید به سراغ ساخت دیتابیس (پایگاه داده) برویم. برای ساخت دیتابیس از صفحه اصلی هاست سی پنل از سربرگ DATABASES گزینه MySQL® Databases رو مانند تصویر زیر انتخاب کنید:

database

بعد از کلیک روی گزینه MySQL® Databases مانند تصویر زیر باید یک دیتابیس بسازید : (برای ساخت دیتابیس کافیه یک اسم تایپ کنید و روی دکمه Creat Database کلیک کنید تا دیتابیس ساخته شود)

ساختن دیتابیس

بعد از ساخت دیتا باید برای این دیتابیس باید یک کاربر بسازیم کافیه از پایین همین صفحه بخش Add New User یوزرنیم و پسورد رو وارد کنید و روی دکمه Create User کلیک کنید تا کاربر ساخته شود مانند تصویر زیر : (برای ساخت یک پسورد قوی میتوانید از Password Generator استفاده کنید)

توجه: پسورد و یوزر نیمی را که وارد می کنید در جایی یادداشت و حفظ نمایید.

create new user

حالا باید کاربر رو به پایگاه داده اضافه کنیم کافیه از بخش Add User To Database اسم کاربر و پایگاه داده رو انتخاب کنید و روی دکمه Add کلیک کنید مانند تصویر زیر : (چرا این کار رو میکنیم: چون اولا شاید چندین کاربر و چندین دیتابیس در هاست داشته باشیم و دوما هر پایگاه داده نیاز به یک کاربر دارد.)

اضافه کردن یوزر به دیتابیس

بعد از کلیک روی دکمه Add وارد صفحه مانند زیر می شوید از این بخش تیک ALL PRIVILEGES رو بزنید (تا تمام تیک ها زده شود) و روی دکمه کلیک کنید تا تمام دسترسی ها به کاربر داده شود مانند تصویر زیر :

دسترسی یوزر

خب شما هم فایل های وردپرس رو آپلود کردید و هم دیتابیس مورد نیاز رو ساختید باید به سراغ نصب وردپرس بریم. برای نصب وردپرس کافیه آدرس سایتتون رو در بخش آدرس بار مرورگرتون بزنید تا وارد مرحله نصب وردپرس شوید مانند تصویر زیر :

شروع نصب وردپرس

حالا برای ادامه نصب وردپرس روی سی پنل، باید روی گزینه بزن بریم! کلیک کنید تا وارد صفحه درخواست اطلاعات دیتابیس شوید. در این بخش باید نام پایگاه داده، اسم کاربری و پسورد کاربری را وارد کنید. (همونایی که در بخش بالا ساختیم) مانند تصویر زیر :

فرم وردپرس

حالا کافیه روی دکمه فرستادن کلیک کنید تا این اطلاعات در وردپرس ذخیره شود و بعد وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شویم :

نصب وردپرس

در ادامه راهنمای نصب وردپرس، باید روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید تا نصب وردپرس شروع شود بعد از زدن دکمه مانند تصویر زیر صفحه نمایان می شود که از شما اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به سایت و عنوان سایت رو درخواست میکند که باید این اطلاعات رو پر نمایید :

نصب وردپرس

بعد از پر کردن فرم بالا روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید تا نصب وردپرس تکمیل شود. خب شما موفق به نصب وردپرس روی سی پنل شدید. در نهایت تصویر زیر برای شما نمایان می شود که با پر کردن اطلاعات درخواستی وارد بخش مدیریت سایت خودتان می شوید.

اتمام نصب

[vc_wp_posts title=”آخرین مطالب ” number=”6″ ]

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *