بازاریابی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی پیش بینی کننده چیست و چطور اجرایش کنیم؟

بازاریابی پیش بینی کننده چیست و چطور اجرایش کنیم؟

در بازاریابی، ما همیشه سعی می کنیم روندها را پیش بینی کنیم. این تنها راه سازگاری با این صنعت دائماً در حال تغییر و دستیابی به مشتریان آتی در جایی است که آنها حضور خواهند داشت.

خوشبختانه، اکنون ابزارهای بازاریابی پیش بینی کننده بیشتری در دسترس هستند تا به ما کمک کنند تا بر اساس حجم وسیعی از داده هایی که در دست داریم بدانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این بخش به سرعت در حال رشد است که می تواند در متمایز کردن شما از رقبا کلیدی باشد. اگر می خواهید بدانید بازاریابی پیش بینی کننده چیست و چگونه آن را در شرکت خود پیاده سازی کنید, حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

بازاریابی پیش بینی کننده چیست؟

بازاریابی پیش بینی کننده از داده های مربوط به رفتار مشتری، تاریخچه خرید و جستجو، تجزیه و تحلیل وب و موارد دیگر برای پیش بینی موفقیت استراتژی های بازاریابی استفاده می کند.در این روش از تکنیک های مختلفی برای تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری مخاطبان هدف یک برند استفاده می شود تا پیش بینی کند که مردم در آینده چه محصولات و خدماتی را انتخاب خواهند کرد.

بازاریابی پیش بینی کننده ارتباط نزدیکی با علم داده و داده کاوی دارد، زیرا از مقادیر زیادی اطلاعات برای شناسایی الگوها و پیش بینی آنها استفاده می کند.

از جمله کاربردهای عملی آن، ارائه توصیه های شخصی برای محصولات و خدمات، پیش بینی الگوهای خرید، یا محاسبه احتمال تبدیل شدن کاربر به مشتری است.

چه مدل های پیش بینی در بازاریابی وجود دارد؟

مدل‌های پیش‌بینی‌کننده در بازاریابی، سیستم‌هایی مبتنی بر داده‌ها و آمار هستند که به ما کمک می‌کنند تا انواع پیش‌بینی‌ها را انجام دهیم. این مدل ها برای توسعه کمپین های بازاریابی و استراتژی های ارتباطی مفید هستند.

در اینجا پنج نمونه از مدل های مورد استفاده در بازاریابی پیش بینی کننده و کاربردهای آنها آورده شده است.

مدل خوشه بندی: برای تقسیم بندی مشتریان و مخاطبان استفاده می شود. مدل‌های خوشه‌بندی می‌توانند به تقسیم‌بندی مخاطبان هدف بر اساس رفتار، جمعیت‌شناسی، علایق و سایر متغیرها کمک کنند. آزمایش مدل‌های مختلف خوشه‌بندی، یافتن الگوهای جدید برای دقیق‌تر کردن بخش بندی را ممکن می‌سازد.

مدل شناسایی: در جذب مشتری جدید استفاده می شود. بعد از مدل‌های خوشه‌بندی، گام بعدی پیشبرد بیشتر بخش‌بندی برای ایجاد مدل‌های شناسایی است. برای اهداف عملی، این به معنای شناسایی و تقسیم بندی مشتریان بالقوه است که شباهت های قابل توجهی با مشتریان فعلی شما دارند. یک مثال خوب از این مدل می تواند مخاطبان مشابه فیس بوک باشد.

مدل تمایل: در امتیازدهی سرنخ ها استفاده می شود. در سال 2015، یک مطالعه, امتیازدهی سرنخ را به عنوان یکی از موارد استفاده برتر برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رتبه‌بندی کرد. این فرآیند از داده های تاریخی مشتری برای رتبه بندی سرنخ ها بر اساس احتمال تبدیل آنها استفاده می کند.

فیلتر مشارکتی: در محتوا و توصیه های تبلیغاتی استفاده می شود. فیلتر مشارکتی از داده‌های مربوط به رفتار گذشته مشتری برای ارائه توصیه‌های محصول و خدمات استفاده می‌کند. این تکنیکی است که به طور گسترده در بخش تجارت الکترونیک و در سرویس های استریمینگ استفاده می شود.

بخش بندی خودکار: در تجربیات شخصی مشتری استفاده می شود. مدل‌های بخش بندی پیشرفته،در کنار امتیازدهی سرنخ و توصیه‌های متناسب، به شما امکان می‌دهند تجربیات واقعاً مرتبط را در سطح فردی ایجاد کنید. این باعث بهبود رضایت مشتری می شود و می تواند یک عامل کلیدی در بهبود بازگشت سرمایه باشد.

مطالعه بازاریابی پیش بینی کننده چیست؟

تحقیقات بازاریابی پیش بینی کننده داده ها را جمع آوری می کند و به دنبال الگوهایی برای پیش بینی رفتار مصرف کننده می گردد. مطالعات بازاریابی پیش‌بینی‌کننده شامل مراحل زیر است:

  • اهدافی را که می خواهید با مطالعه به آن برسید تعریف کنید.
  • داده های لازم را با تکنیک های داده کاوی، با استفاده از داده های دستگاه های هوشمند و غیره جمع آوری کنید.
  • داده ها را پردازش و استاندارد کنید تا بتوانید تجزیه و تحلیل انجام دهید.
  • تجزیه و تحلیل را انجام دهید و آمار مربوطه را بدست آورید.
  • از این اطلاعات مدل های پیش بینی ایجاد کنید.
  • برای نتیجه گیری و تعیین گام های بعدی، این مدل های پیش بینی را در شرکت خود اعمال کنید.

مزایای بازاریابی پیش بینی کننده

بازار تحلیل پیش بینی کننده با نرخ 23.2 درصد در سال در حال رشد است. دلیل این رشد این است که استفاده از این نوع تکنیک‌ها و بهره‌مندی از مزایای بسیاری را موجب می شود, از جمله:

شناخت بهتر مخاطبان هدف. شناسایی صحیح الگوهای رفتاری و ترجیحات مشتریان بالقوه در برنامه ریزی ارائه محصول و خدمات و استراتژی بازاریابی شما بسیار مفید است.

بخش بندی بهتر. بخش بندی اغلب ستون هر استراتژی بازاریابی است. شناسایی اینکه مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند، راه اندازی کمپین های با دقت بالا را در جایی که احتمال بالایی برای رسیدن به هدف خود دارید ممکن می سازد. بخش بندی صحیح نه تنها مزایایی برای شرکت ها به همراه دارد, بلکه در محیطی مملو از تبلیغات، مشتریان به جای اینکه مدام با تبلیغات بمباران شوند، از دریافت محتوای مورد علاقه خود خوشنود می شوند.

رضایت بیشتر مشتری. بازاریابی پیش‌بینی‌کننده به شما امکان می‌دهد بدانید که مشتریان شما واقعاً چه می‌خواهند، که شانس دستیابی به پیشنهاد مناسب را در زمان مناسب به حداکثر می‌رساند. همه اینها باعث ایجاد رضایت بیشتر مشتریان، وفاداری بیشتر و بازگشت سرمایه بهتر می شود.

همگام شدن با روندها. بازاریابان همیشه باید در مورد تحولات این بخش به روز باشند تا بتوانند بر اساس آن استراتژی ها را برنامه ریزی کنند. بازاریابی پیش بینی کننده به شما کمک می کند تا بدانید چه تغییراتی در راه است و چگونه شرکت خود را با آنها تطبیق دهید، از طراحی محصول گرفته تا تدارکات و ارتباطات.

بهينه سازي. با بازاریابی پیش‌بینی‌کننده، می‌توانید به سرعت محتوا و اقداماتی را شناسایی کنید که نتایج مورد نظر شما را دریافت نمی‌کنند. این به شما کمک می کند بودجه و تلاش خود را روی مؤثرترین اقدامات متمرکز کنید و محتوایی را ارائه دهید که احتمال بیشتری برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما دارد.

بازگشت سریع سرمایه. شروع استفاده از بازاریابی پیش‌بینی‌کننده از ابتدا مستلزم سرمایه‌گذاری اولیه مشخصی است، اما بهبود نتایج به این معنی است که این سرمایه‌گذاری می‌تواند بازیابی شود و به سرعت سود ایجاد کند.

چگونه بازاریابی پیش بینی کننده را در کسب و کار خود به کار بگیریم؟

بازاریابی پیش بینی کننده پتانسیل بهبود بسیاری از زمینه های کسب و کار و بازاریابی شما را دارد، اما ممکن است مردد باشید که از کجا شروع کنید. در اینجا برخی از کاربردهای مفید بازاریابی پیش بینی کننده که می تواند به شروع کار و مشاهده نتایج مثبت کمک کند را عنوان می کنیم.

  • بر اساس خریدهای گذشته، علایق و ترجیحات کاربر، توصیه های شخصی سازی شده محصول و خدمات را نمایش دهید.
  • تجربه خرید آنلاین را بر اساس داده‌های مربوط به رفتار کاربران و پیش‌بینی‌های مربوط به اقدامات آینده آنها بهبود دهید.
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی را بلادرنگ و در حال اجرا شخصی سازی کنید تا به اقدامات مشتری پاسخ دهید و تبدیل ها را به سمت لید یا خرید هدایت کنید.
  • برای افزایش درآمد در کوتاه مدت، تبلیغات و تخفیف های شخصی ارائه دهید.

ابزارهای بازاریابی پیش بینی کننده

در نهایت، بیایید نگاهی به دو ابزاری بیندازیم که می‌توانند به شما در شروع پیاده‌سازی بازاریابی پیش‌بینی‌کننده در شرکت خود و بهره‌گیری از مزایای آن کمک کنند.

امتیازدهی پیشگویانه از HubSpot

امتیازدهی سرنخ یکی از زمینه‌هایی است که بیشترین پتانسیل را در بازاریابی پیش‌بینی‌کننده دارد. این شامل تخصیص امتیازی به هر سرنخ است که احتمال تبدیل شدن به مشتری را نشان می دهد. بر اساس این امتیاز، سرنخ یا کنار گذاشته می‌شود یا به جریان‌های ارتباطی خودکار مختلف اختصاص می‌یابد تا در مسیر تبدیل، همراهی شود.

ابزار امتیاز دهی هاب اسپات از تمام اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان شما، از اولین صفحه ای که در سایت شما بازدید کرده اند تا آخرین اقدامی که انجام داده اند، استفاده می کند. همه این داده‌ها با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین برای به دست آوردن امتیازات پیش‌بینی‌کننده که احتمال تبدیل را منعکس می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌شوند.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این ابزار این است که در طول زمان با جمع‌آوری داده‌ها و آزمایش پیش‌بینی‌های آن، هوشمندتر می‌شود. بنابراین، استراتژی امتیازدهی سرنخ شما به طور خودکار بهینه می شود.

اگر ترجیح می‌دهید کنترل بیشتری روی عناصری که در امتیازدهی سرنخ در نظر گرفته می‌شوند، داشته باشید، می‌توانید از روش‌های سنتی امتیازدهی سرب نیز استفاده کنید.

استفاده از ByRatings

ByRatings یک راه حل کامل است که از تکنیک های بازاریابی پیش بینی کننده در سراسر قیف بازاریابی برای بهبود عملکرد تیم های بازاریابی و فروش شما استفاده می کند. محصولات آن به نیازهای مختلف تجاری شما پاسخ می دهد, مانند:

  • پیش بینی نرخ کلیک بازدیدکنندگان وب سایت.
  • امتیازدهی پیشگویانه از سرنخ ها.
  • تخصیص سرنخ ها به نماینده فروش مناسب برای افزایش تبدیل.
  • پیش بینی رفتار خرید مشتری برای افزایش ارزش طول عمر مشتری.
  • تجزیه و تحلیل پروفایل های مشتریان برای تقسیم بندی موثرتر.
  • پیش بینی احتمال رها شدن مشتری و اقدامات پیشگیرانه.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *