آموزش زرگراف

آموزش گام به گام ساخت سایت بدون کد نویسی

آموزش گام به گام ساخت سایت بدون کد نویسی

آموزش گام به گام ساخت سایت بدون کد نویسی

شاید شما هم عبارت طراحی سایت بدون کد نویسی را شنیده باشید، بله در دو دهه اخیر به لطف علم و دانشی که به وجود آمده است شما می توانید بدون نیاز به دانستن خطی از برنامه نویسی و کد نویسی می توانید شروع به ساختن و طراحی سایتی دلخواه و با توجه به سلایق خودتان کنید. یکی از ابزار هایی که به کمک آن می توانید خودتان شروع به طراحی کنید وردپرس است. در این مقاله قصد داریم گام به گام شما را در راه اندازی و طراحی سایت یاری کنیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. البته قبل از تفکیک مراحل و گام ها باید قصدتان از ساخت سایت و هدف و برنامه کاری تان از راه اندازی مقایسه کسب و کار اینترنتی را بدانید.

بیشتر بدانید: مقایسه کسب و کار اینترنتی(الکترونیک) و سنتی

گام اول: انتخاب و خرید دامنه

خب قبل از هر چیز شما می بایست یک دامنه معنی دار و متناسب با کسب و کار خود ایجاد نمایید. همانطور که می دانید نام دامنه همان آدرس وبسایت تان است. برای خرید دامنه هم می توانید از کارگزارهای رسمی و واسطی که موجود هستند اقدام کنید. شرکت های زیادی در ایران وجود دارند که به راحتی می توانید آدرس دامنه وب سایت تان را از طریق آن ها به ثبت برسانید. فرقی نمی کند دامین بین المللی مثل com و org یا net می خواهید یا دامین ملی ir با توجه به نیاز خودتان می توانید انتخاب خود را انجام دهید و از طریق شرکت های واسط مثل میهن وب هاست دامنه خود را تهیه کنید و به ثبت جهانی برسانید.

گام دوم: انتخاب و خرید هاست

بعد از خرید دامین نوبت به انتخاب یک هاست برای راه اندازی سایتتان می رسد. برای خرید هاست شرکت های زیادی در ایران وجود دارند. که شما از طریق آن ها قادر به خرید هاست هستید. البته نکات زیادی در خرید یک هاست دخیل هستند که به شما پیشنهاد می کنم که مقاله راهنمای خرید هاست را مطالعه کنید.

هاست ها به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول که هاست لینوکسی می باشد که هاست مورد استفاده ما نیز همین نوع هاست است، چون ما به به احتمال زیاد با سایت ساز هایی همانند وردپرس سر و کار خواهیم داشت که از css ، html  و php پشتیبانی می کنند. هاست ویندوز به آن صورت کاربردی ندارد! چون سایت هایی که بر پایه asp باشند کم هستند و از این به بعد هم اکثر سایت ها با زبان php نوشته می شوند که فقط روی هاست های لینوکس قابل راه اندازی هستند.

طراحی و ساخت سایت

1. استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس که به سادگی و بدون هیچ هزینه ای می توانید وب سایت خودتان را راه اندازی و طراحی کنید.

2. استفاده از شرکت های طراحی سایت که با پرداخت هزینه معینی می توانید سفارش دهید و در زمان مقرر وب سایتتان را تحویل بگیرید

3.استفاده از سایت ساز های ایرانی که با پرداخت هزینه کمی می توانید وب سایتتان را به سلایق شخصی خودتان بسازید.

ساخت و طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان

به لطف سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس و جوملا سایت ساختن خیلی آسوده و راحت شده است و مشکل عدم آشنایی و چیره بودن بر برنامه نویسی را را بر طرف کرده است. البته در حال حاضر بهترین و با امنیت ترین سایت ساز وردپرس می باشد که می توانید در این مقاله(تعریف وردپرس) نیز با مزایای آن آشنا شوید.

ساخت سایت با استفاده از شرکت های طراحی سایت

یکی دیگر از راه های طراحی سایت این است که به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید. شما می توانید با انتخاب قالب های پیش فرضی که در سایت موجود است سفارشبدهید همیچنین شما قادر به سفارش ساخت سایت به صورت سفارشی و اختصاصی برای خودتان هستید تا به بهترین صورت و شکل سایت مورد نظر خود را تحویل بگیرید که همچنین داری پشتیبانی هستند. شما می توانید برای دریافت این خدمات و پشتیبانی واقعی به سایت ساز و فروشگاه ساز زرگراف مراجعه نمایید.

ساخت سایت توسط سایت سازهای ایرانی

سایت ساز دقیقا مانند سیستم های مدیریت محتوای رایگان است اما امکانات بیشتری را نسب به آن ها دارند. سایت ساز سرویسی برای راه اندازی و طراحی وب سایت است که شما را قادر می سازد تا با کمترین هزینه و بدون هیچ تخصصی در زمینه راه اندازی سایت، وب سایت مورد نظر خود را طراحی و راه اندازی کنید. البته سایت ساز های ایرانی را می توان ترجمه شده ی سایت ساز های خارجی دانست و هنوز در ایران سایت سازی بومی نداریم بلکه ترجمه شده نسخه های خارجی می باشند.

جمع بندی و حرف آخر 

در این مقاله سعی کردیم ساخت و طاحی سایت را به صورت گام به گام به شما یاد دهیم. روش های مختلفی را برای طراحی سایت به شما معرفی کردیم که با توجه به نیاز خودتان می توانید از آن ها استفاده کنید.

البته باید بدانید امروزه جلوه بصیری سایتتان خیلی اهمیت دارد و ممکن است شما نتوانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان آن چیزی را که در ذهن خودتان دارید پیاده سازی کنید و به دنبال آن ممکن است مخاطبان زیادی را از دست بدهید.
شرکت های طراحی سایت نیز می توانند سایتی بر اساس سلایق و نیاز هایتان آماده کنند که زحمتی برای شما به همراه ندارد.

[vc_wp_posts title=”آخرین مطالب ” number=”6″ ]

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *