آموزش سئو ویدیو

سئو ویدیو به تکنیک هایی گفته میشود که برای بهینه سازی ویدیو در موتورهای جستجو انجام می شود. تا ویدیو در موتورهای جستجو در بالاترن نتیجه قرار گیرد.بدون سئو ویدیو ، ویدیو هایی که شما در وب سایت خود به اشتراک می گذارید در شبکه های اجتماعی ویدیو، گوگل و موتورهای جستجوی رتبه خوبی نخواهند گرفت. اگر شما تا الان برای ویدیو های خود وقت نمی گذاشتید و به سئو آن اهمیت نمی دادید، بدانید از رقبهای خود بشدت عقب افتاده اید. در این مقاله از وبلاگ قصد داریم به شما آموزش می دهیم که چگونه ویدیو های خود را بهنیه سازی کنید و در نتایج گوگل دیده شوید.

آموزش سئو ویدیو

تکنیک هایی برای آموزش سئو ویدیو

  • عنوانی جذاب برای ویدیو
  • تصویری اختصاصی برای ویدیو
  •  نوشتن توضیحات یا کپشنی خوب
  • استفاده از کلمات کلیدی در ویدیو
  • مدت زمان دیده شدن ویدیو
  • نظرات ویدیو
  • استفاده از پلیر مناسب برای سئو ویدیو
  • استفاده از تگ H2 برای عنوان ویدیوها
  • 10 ثانیه طلائی اول ویدیو

عنوانی جذاب برای ویدیو

مهمترین نکته در سئو ویدئو انتخاب عنوان جذاب برای ویدیو است. استفاده از کلمه کلیدی با یک عنوان جذاب و ترغیب کنند مهمترین کاری است که در سئو ویدیو باید انجام دهید.
عنوان ها همیشه و در همه فرمت های محتوا بسیار مهم بوده اند. اولین موردی که باعث ترغیب کاربران برای دیدن ویدیو شما می شود عنوان جذاب است. سعی کنید از کلمات کلیدی خود در عنوان ویدیو استفاده کنید. سعی کنید کلمه کلیدی تان در ابتدای عنوان باشد. این برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

تصویری اختصاصی برای ویدیو

همانقدر که عنوان جذاب برای ویدیو مهم است. ۲ برابر مهمتر از عنوان جذاب، تصویر اولیه ویدیو مهم است. تصویر اولیه یا Thumbnail تصویری است که کاربر زمانی که ویدیو شما را پخش نکرده است نشان داده می شود. در واقع اولین تصویری که کاربر با ویدیو شما برخورد دارد تصویر Thumbnail نام دارد. این قابلیت در سایت آپارات و اکثر سایتهای اشتراک ویدیو ایرانی وجود ندارد. اما در سایت یوتویوب و سایتهای اشتراک ویدیو خارجی وجود دارد.

حتما از یک تصویر جذاب و ترغیب کننده برای ویدیو های خود استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید عکس را خودتان در فتوشاپ طراحی کنید. و بر روی عکس متنی بنویسید که بسیار جذاب باشد تا کاربر را ترغیب به کلیک روی ویدیو شما کند. کلیک هایی که روی ویدیو تان می شود بسیار مهم می باشد و عامل مهمی برای افزایش رتبه ویدیو شما در نتایج جست و جوی سایت اشتراک گذارنده ویدیو و گوگل خواهد بود.

نوشتن توضیحات یا کپشنی خوب

قسمت توضیحات ویدیو مکانی مناسبی برای استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر شما است. حتما یک توضیح جامعه و کاملی راجع به ویدیو بدهید . نوشتن یک توضیحات مناسب برای ویدیو باعث می شود رتبه ویدئو شما در موتورهای جستجو گوگل افزایش یابد. در قسمت توضیحات ویدئو خود حتما لینک مقاله مربوط به ویدیو یا آدرس سایت خود را قرار دهید. ورودی هایی که از شبکه های اشتراک فیلم وارد سایت شما می شوند بسیار بسیار ارزشمند خواهند بود.

استفاده از کلمات کلیدی در ویدیو

آموزش سئو ویدیو

حتما از کلمات کلیدی خود در قسمت های مختلف ویدیو استفاده کنید. گوگل به قدری قوی شده است که می تواند حرفهای شما را از ویدیو بفهمد. حتی تصویر بدون صدا نیز تشخیص می دهد. گوگل بیشتر از تصور شما قوی است!

مدت زمان دیده شدن ویدیو

یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش رتبه ویدیو های شما در نتایج گوگل خواهد شد مدت زمان دیده شدن ویدیو شماست. فرض کنید ویدیو شما بیست دقیقه است اگر فردی ویدیو شما را کلیک کرد و پس از ۳۰ ثانیه آن را بست از نظر گوگل این ویدیو جالبی نیست. و اگر فرد دیگری کلیک کند ۱۰ دقیقه از ویدیو شما را ببینید گوگل به ویدیو شما اهمیت داده و ویدیو شما یک ویدیو با ارزش محسوب می شود.

نظرات ویدیو

نظراتی که کاربران برای ویدیو شما می گذارند برای گوگل ارزش بسیار زیادی دارد. فرض گوگل بر این است که افرادی که در زیر ویدیو کامنت گذاشته اند ویدیو را تا انتها دیده اند و برایشان سوالاتی که پیش آمد که پرسیده اند. پس در نتیج ویدیو، ویدیو مهمی است.
سعی کنید از تکنیک کامنت گیری در ویدیو ها استفاده کنید. برای مثال به کاربرانتان بگویید که سوالاتشان را در بخش کامنت ها برسند. یا نکته ای را نا تمام بگذارید تا کاربران از شما سوال بپرسند.

استفاده از پلیر مناسب برای سئو ویدیو

تا حد امکان از پلیر پیش فرض وردپرس برای ویدیوها استفاده نکنید. سعی کنید از یک افزونه خوب برای این کار استفاده کنید. یکی از بهترین پلیرها برای قرار دادن ویدئو برای کاربران، پلیرEsay Video Player است. قابلیت های خیلی عالی این افزونه دارد. برای مثال شما می توانید.

  1. نمایش ویدیو به صورت ریسپانسیو برای نمایش بهینه در موبایل
  2. امکان ارسال ویدیو با فرمت MP4
  3. امکان نمایش ویدیو با سه قالب مختلف
  4. امکان ایجاد تغییرات ظاهری از طریق CSS
  5. امکان قرار دادن تصایر بند انگشتی برای ویدیوها و…

استفاده از تگ H2 برای عنوان ویدیوها

عنوان مناسبی برای ویدیو خود در نظر بگیرید و آن را درون تگ H2 قرار دهید. با این کار گوگل متوجه مهم بودن ویدیو می شود.

۱۰ ثانیه طلائی اول ویدیو

در ۱۰ تا ۳۰ ثانیه سعی کنید بطور خلاصه توضیح دهید با نگاه کردن به این ویدیو چه چیزی دستگیرشان می شوند. تا کاربر تصمیم بگیرد تا انتها ویدیو شما را ببینید.

پیشنهادی زرگراف: آموزش سئو داخلی (قسمت اول)

چند نکته در مورد سئو ویدیو

سعی کنید ویدیو های خودتان را در خیلی از سایتهای اشتراک ویدیو منتشر کنید. این کار باعث میشود ویدیو های شما بیشتر دیده شوند. به سایتهای اشتراک ویدیو فیلتر اهمیت ندهید و ویدیو های خودتان را انتشار دهید.
لینک سازی برای ویدئوها باعث بهبود رتبه آن ها در نتایج جست و جو می شود. کیفیت بک لینک هایی که برای ویدئوهای خود می سازید چندان مهم نیست.
اگر ویدئوی بسیار مهمی منتشر کرده اید و رتبه گرفتن آن در نتایج جستجو برایتان مهم است سعی کنید حداقل چند تا بک لینک برای آن بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله هر چه که در مورد آموزش سئو ویدیو بود را به شما گفتیم. با رعایت و انجام دادن موارد بالا می توانید رتبه بلایی را ئر موتور های جستجو بدست آورید. در حال و آینده ویدیو ها سئو شده نقش خیلی مهمی را در رتبه گرفتن دارند و خواهند داشت. پس سعی کیند نکات را جدی بگیرید و آن ها را به کار بگیرید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *