بازاریابی تبلیغات

چگونه عناوین خلاقانه برای مقالات بنویسیم

چگونه عناوین خلاقانه برای مقالات بنویسیم

اگرچه کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی آسان به نظر می رسد، اما ایجاد عناوین جذاب و خلاقانه برای مقالات چندان آسان نیست. با توجه به اینکه کپی رایتینگ یکی از مهمترین عناصر بازاریابی است، باید توجه بیشتری به ایجاد یک اثر جذاب داشته باشید. در این مقاله نحوه نوشتن عنوان برای مقالات را بررسی می کنیم! همچنین اگر مایل هستید با تبلیغ نویسی بیشتر آشنا شوید مقاله تبلیغ نویسی چیست؟ 5 نکته طلایی برای تبلیغ نویسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا عناوین مقالات مهم هستند؟

حتی اگر محتوا خیلی خوب باشد، اگر عنوان مقاله به سرعت توجه کاربر را جلب نکند، می تواند بی فایده باشد. در واقع تخمین زده می شود که از هر ده نفر فقط دو نفر محتوای یک مقاله را می خوانند. به همین دلیل در کپی رایتینگ بسیار مهم است که به روشی خلاقانه عنوان ها نوشته شوند.

اساسی ترین تفاوت بین عنوان سنتی و عنوان خلاق این است که اولی به منظور اطلاع خوانندگان در مورد موضوع اصلی مقاله است. با این حال، یک عنوان خلاقانه به دنبال برانگیختن علاقه خواننده است. یک عنوان آموزنده برای دریافت کلیک کافی نیست، از این عنوان رو باید خلاق و بدیع باشید.

چگونه عناوین خلاقانه برای مقالات خود بنویسیم

نوشتن عناوین خلاقانه یک مهارت است، اما در اینجا یاد میگیرید آن را بسیار آسان تر کنید:

  • از داده ها و آمار برای تعیین اینکه چه چیزی بهترین کار را می کند استفاده کنید. تجزیه و تحلیل سرفصل مقالاتی که بیشترین بازدید را دارند، چه مقاله های شما و چه رقبای شما، می تواند سرنخ هایی در مورد آنچه خوانندگان را جذب می کند به دست دهد.
  • در مورد اهداف مقاله شفاف باشید. دانستن هدف مقاله، مخاطبی که در نظر گرفته شده است و آنچه در مورد محتوا جالب است، سرنخ هایی در مورد کلمات یا مفاهیمی که باید در عنوان خود بگنجانید به شما می دهد.
  • از تکنیک AIDA استفاده کنید. این تکنیک همه چیز در مورد گنجاندن توجه، علاقه، میل و عمل در عنوان است.
    از تکنیک SHEIN استفاده کنید. SHEIN به خاص بودن، مفید بودن، سرگرمی، بی واسطه بودن و تازگی اشاره دارد.
  • نتایج را اندازه گیری کنید. شما باید هر اقدامی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، از جمله سرفصل های خود، اندازه گیری کنید تا بدانید چه چیزی موثر است و چه چیزی باید بهبود یابد.

سرتیتر ها، حتی اگر مراحل توضیح داده شده در بالا را دنبال کنید، می توانند یکی از چالش برانگیزترین بخش های فرآیند کپی رایتینگ باشند، بنابراین انجام تمرین کلیدی است.

نکات نهایی برای نوشتن سرتیتر های خلاقانه

ناسازگار باشید: هرگز به اولین عنوانی که به ذهنتان خطور می کند بسنده نکنید. حتی اگر مستلزم تلاش بیشتر باشد، باید چندین عنوان ایجاد کنید تا زمانی که جذاب‌ترین آنها را پیدا کنید.
اصیل باشید: سعی کنید عنوان را از رقیب خود متفاوت کنید تا برجسته شود.
خواننده را گمراه نکنید: عنوان شما باید اطلاعاتی در مورد محتوای متن بدهد، اما نباید انتظارات نادرست ایجاد کند. بسیار معمول است که عناوین قابل توجهی را مشاهده کنید که منجر به مقاله ای می شود که حاوی آنچه مورد انتظار نیست و ضعیف نوشته شده است.
باید ترافیک باکیفیتی جذب کنید: گاهی اوقات لازم است به نوع مخاطبی که مقاله مخاطب آن است اشاره کنید. این به کاهش نرخ پرش کمک می کند.
نوعی فایده را به خواننده نشان دهید: از کلماتی استفاده کنید که معنای ضمنی مفیدی برای خواننده دارند.
می توانید عنوان را به صورت سوال استفاده کنید: ثابت شده است که عناوین سوال برای کاربران بسیار جذاب تر هستند زیرا به طور غیرمستقیم آنها را در یک عمل شرکت می دهند. با این حال، سوال همیشه باید با محتوای متن مرتبط باشد.
از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید: کلمات کلیدی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا بدانند مقاله درباره چیست. استفاده از آنها در عناوین به رتبه بندی ارگانیک محتوای شما کمک می کند.
از کلمات ساده به جای کلمات پیچیده استفاده کنید: همیشه بهتر است از کلمات ساده ای استفاده کنید که به طور کلی قابل درک باشند، مگر اینکه مقاله در مورد یک موضوع بسیار فنی باشد.
برای نتیجه گیری، به یاد داشته باشید که ایجاد محتوای باکیفیت برای همراهی با عنوان مقاله شما ضروری است. یک مقاله بد نوشته شده باعث ایجاد بی اعتمادی در بین کاربران می شود که منجر به کاهش بازدید در کوتاه مدت یا بلند مدت می شود.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *