بازاریابی دیجیتال

آموزش ایجاد محتوای همیشه سبز و تاثیر آن بر سئو

آموزش ایجاد محتوای همیشه سبز و تاثیر آن بر سئو

اگر به دنبال راه حل بازاریابی موثری هستید که به ایجاد روابط با مشتریان شما کمک کند، بازاریابی محتوای همیشه سبز می تواند پاسخگو باشد. این استراتژی امروزه به طور فزاینده‌ای در بین کسب‌وکارها محبوب است، زیرا مبتنی بر ایجاد محتوایی با تأثیر طولانی‌مدت است که بین مخاطبان طنین‌انداز می‌شود.

بازاریابی محتوای همیشه سبز با بی زمانی آن تعریف می شود، به این معنی که می تواند در طول سال ها مرتبط و مفید باقی بماند. بازاریابی محتوای سبز هنگامی که به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی جامع استفاده شود،  به برندها اجازه می دهد تا به مشتریان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا کنند و در عین حال وفاداری را در بین مشتریان فعلی تقویت کنند.

در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چگونه محتوای همیشه سبز می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در برنامه بازاریابی دیجیتال شما استفاده شود. با ترکیب منحصر به فرد مرتبط بودن و مفید بودن آن برای خوانندگان، به راحتی می توان فهمید که چرا بیشتر بازاریابان به سمت محتوای همیشه سبز به عنوان بخشی اساسی از برنامه های بازاریابی خود روی می آورند.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز به محتوایی اشاره دارد که برای مدت طولانی مرتبط و مفید باقی بماند. این آن را از سایر انواع محتوا متمایز می کند. به طور کلی، محتوای همیشه سبز به موضوعات بی انتها می پردازد و از ارجاع به رویدادهای جاری یا اطلاعات قدیمی اجتناب می کند. به عنوان مثال می توان به راهنماهای نحوه کار، نکات مفید، بررسی محصول، بررسی کتاب و آموزش اشاره کرد.

ارائه دهندگان محتوا اغلب هنگام ایجاد مطالب، محتوای همیشه سبز را انتخاب می کنند، زیرا با وجود تغییرات در صنعت یا سلیقه بازار، این گونه محتوا ارزشمند باقی می ماند. این عملاً تضمین می‌کند که با افزایش سن یک مصرف‌کننده یا عدم نیاز او به محصول یا خدمت، یک مخاطب جدید که به تازگی به این بازار وارد شده می تواند تمام اطلاعات مهم مورد نیاز خود را دریافت کند.

هنگامی که استراتژی محتوایی خود را در نظر می گیرید، نوع مواد مورد نیاز خود را ارزیابی کنید – اگر به پایداری طولانی مدت علاقه دارید، محتوای همیشه سبز باید در بالای لیست شما باشد.

محتوای همیشه سبز چه چیزی نیست؟

همانطور که گفته شد، محتوای همیشه سبز به گونه ای طراحی شده است که رتبه خوبی بگیرد و بازدیدکنندگان بازگشتی را در مدت زمان طولانی جذب کند، زیرا نیازی به به روز رسانی مکرر ندارد. به زمان حساس نیست یا چیزی نیست که نتوان آن را بدون از دست دادن دقت و کیفیت متن به‌روزرسانی کرد. این شامل مقالاتی در مورد رویدادها یا روندهای فعلی، اخبار و غیره می شود.

محتوای همیشه سبز به طور مداوم با ارزش باقی می ماند در حالی که محتوای غیر سبز ماهیت گذرا دارد و فقط در یک دوره خاص اثر بخش است.

چگونه محتوای همیشه سبز بر سئو تاثیر می گذارد؟

محتوای همیشه سبز می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد سئو داشته باشد زیرا می تواند جریان ثابتی از بازدیدکنندگان (یا حتی بازدیدکنندگان بازگشتی) را که برای کسب اطلاعات قابل اعتماد به سایت شما می آیند، جذب کند.

همچنین باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می شود زیرا آنها می بینند که مطالب شما ارزشمند، به روز و قابل اعتماد هستند. الگوریتم های موتورهای جستجو از قابلیت اطمینان به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند، بنابراین داشتن این نوع محتوای ارزشمند، با کیفیت و همیشه سبز می تواند راه زیادی در تقویت عملکرد سئو سایت شما داشته باشد.

افزایش دیده شدن در رتبه بندی موتورهای جستجو

محتوای همیشه سبز پتانسیل افزایش دیده شدن یا visibility در رتبه بندی موتورهای جستجو را دارد زیرا برای مدت زمان طولانی تری مرتبط باقی می ماند و در نتیجه حضور ثابتی در صفحات نتایج موتورهای جستجو پیدا می کند، حتی زمانی که محتوای جدیدی در مورد موضوعات مرتبط منتشر می شود. با این کار یک وب سایت می تواند بهتر در معرض دیده شدن قرار بگیرد و همچنین شناخت برند را بهبود می بخشد و احتمال رشد ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.

بهبود بازگشت سرمایه

از آنجایی که محتوای همیشه سبز نیاز به به روز رسانی کمتری دارد، بازگشت سرمایه (ROI) بهبود یافته ای با ایجاد و نگهداری آن در دوره های زمانی طولانی تر دارد. بنابراین، سرمایه‌گذاری منابع برای توسعه محتوای همیشه سبز با کیفیت می‌تواند نتایج بهتری نسبت به تمرکز صرف بر روی انواع سنتی صفحات وب یا مقالاتی که سریع‌تر منسوخ می‌شوند، داشته باشد.

جذب لینک های با کیفیت

لینک های با کیفیت می توانند بخش مهمی از استراتژی سئو باشند. آنها نه تنها ترافیک ارگانیک هدفمند را به ارمغان می آورند، بلکه به اعتمادسازی با موتورهای جستجو نیز کمک می کنند، بنابراین در طول زمان موقعیت های رتبه بندی در SERP های مختلف را بهبود می بخشند.

محتوای همیشه سبز اغلب توانایی جذب لینک های باکیفیت را به دلیل قابلیت مرتبط ماندن دارد. به دلیل ماندگاری پست های سبز و فرصت های تبلیغ مستمری که ارائه می دهند، می تواند فرصت های بیشتری را برای لینک سازی با کیفیت نسبت به رویکردهای سنتی ایجاد کند.

افزایش تجربه کاربری

محتوای همیشه سبز احتمالاً اطلاعاتی را که کاربران در جستجوی آنها بوده اند در اختیار آن ها قرار می دهد بدون اینکه مجبور باشند برای یافتن پاسخ های دقیق تر از سایت شما خارج شوند. این باعث بازدید بیشتر از صفحه در هر بازدید و همچنین بهبود نرخ تعامل و امتیازات رضایت عمومی کاربر می شود.

بهبود اتوریتی در موضوعات رقابتی

با انتشار منظم محتوای همیشه سبز و آموزنده، وب سایت ها می توانند خود را به عنوان منابع قابل اعتماد در صنایع یا حوزه های تخصصی خود معرفی کنند. این منجر به افزایش قدرت دامنه برای موتورهای جستجو می شود که می تواند رتبه بندی ارگانیک را در طول زمان بسته به عوامل دیگری مانند استفاده از کلمه کلیدی و غیره بهبود بخشد.

علاوه بر این، می تواند به تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به دنبال کنندگان وفادار کمک کند که از اطلاعات مفید ارائه شده توسط وب سایت شما قدردانی می کنند.

بهبود تعامل با رسانه های اجتماعی

پست های سبز در شبکه های اجتماعی از طول عمر بیشتری نسبت به پست های سنتی برخوردارند، جایی که ارزش خبری پس از قدیمی شدن تیترها به سرعت کاهش می یابد. این فرصت‌های بیشتری را برای بازدید مجدد از خوانندگانی ایجاد می‌کند که ممکن است قبلاً آنها را از دست داده باشند یا در ابتدا در هنگام مرور فیدهای خود آنها را نادیده گرفته باشند.

علاوه بر این، داشتن اطلاعات همیشه سبز در دسترس از طریق کانال‌های اجتماعی می‌تواند با توجه به توانایی آن برای دستیابی به مخاطبان جدید مفید باشد و در عین حال فرصت‌هایی برای افزایش اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف ایجاد می‌کند که در نهایت می‌تواند به سایت شما نفع برساند (اگر به درستی انجام شود )، و راه دیگری برای رشد ارگانیک از طریق ترافیک ارگانیک دریافتی فراهم می‌کند.

چگونه محتوای همیشه سبز ایجاد کنیم؟

ایجاد محتوای همیشه سبز بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. اگر محتوای همیشه سبز به درستی ساخته شود، می‌تواند در طول ماه‌ها یا حتی سال‌ها به ارائه سرنخ‌ها و مشتریان ادامه دهد و ROI سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی دیجیتال شما را افزایش دهد. در ادامه آموزش ایجاد محتوای همیشه سبز به طور خلاصه آورده شده.

تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی

با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود و گنجاندن آنها در محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای مدت طولانی تری مرتبط باقی می ماند. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند به شما کمک کند محتوای هدفمندتری با غنای معنایی بالاتر ایجاد کنید.

محتوای دسته اول ایجاد کنید

ایجاد محتوای دسته اول و اوریجینال به متمایز کردن وب‌سایت شما از سایرین در همان بخش کمک می‌کند و باعث می‌شود خوانندگان بیشتر به سراغتان بیایند. مطمئن شوید که حقایق و آمار و همچنین ارائه دیدگاه های منحصر به فرد در مورد موضوعات را درج می کنید تا محتوای خود را بیشتر برجسته کنید.

به طور منظم محتوای خود را به روز کنید

با گذشت زمان، اطلاعات تغییر می کند و تکامل می یابد، بنابراین در صورت نیاز هر محتوای موجود را به روز کنید. اگر مقاله ای همیشه سبز دارید که نیاز به به روز رسانی دارد، برای مرور آن وقت بگذارید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات هنوز دقیق و به روز هستند. این یک راه سریع برای اطمینان از ارتباط مداوم و رتبه بالای آن در رتبه بندی گوگل است.

بر کیفیت بیش از کمیت تمرکز کنید

در حالی که ایجاد محتوای منظم برای اهداف سئو مفید است، مهم است که به خاطر داشته باشید که در تولید محتوای همیشه سبز کیفیت باید بر کمیت مقدم باشد. قبل از نوشتن هر مطلب  زمان اضافی مورد نیاز را برای تحقیق کامل اختصاص دهید تا بتوانید دقیق ترین اطلاعات ممکن را در اختیار خوانندگان قرار دهید.

محتوای خود را تبلیغ کنید

هنگامی که محتوای همیشه سبز ایجاد کردید، تبلیغ آن را فراموش نکنید! استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیلی یا سایر کانال‌های تبلیغاتی می‌تواند به افزایش دیده شدن محتوای شما کمک کند و در طول زمان با خواندن و اشتراک‌گذاری آن‌ها به صورت آنلاین، آن را مرتبط نگه دارد.

انتشار محتوای همیشه سبز یکی از راه‌های اطمینان از این است که نوشته شما همیشه ارزش دارد و می‌توانید پست هایی ایجاد کنید که تا مدت‌ها پس از انتشار، ترافیک ارگانیک به ارمغان بیاورند. با درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد محتوای همیشه سبز خوب می شود، می توانید مطالبی تولید کنید که در آزمون زمان مقاومت کنند.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *