برگه ها در وردپرس

در این مقاله، به سراغ بخش برگه ها در وردپرس رفته ایم تا با برگه ها بیشتر آشنا شویم و نحوه کار با آن را یاد بگیریم. قبل از هر چیزی باید بدانیم که برگه ها چه هستند. برگه ها در ظاهر مانند نوشته ها هستند با این تفاوت که برگه ها فاقد دسته بندی هستند و به عنوان یک تک صفحه استفاده می شوند.

منظور از تک صفحه، صفحاتی مانند تماس با ما، درباره ما و … هستند که دسته بندی خاصی ندارند. برای ساخت چنین صفحاتی باید از برگه ها استفاده کنیم.
برای افزودن برگه در وردپرس جدید از زیر منوی برگه ها گزینه افزودن برگه را کلیک کنید. همچنین از منوی “تازه” ، در نوار بالای صفحه نیز می توان برگه جدید اضافه کرد. پس از انتخاب “افزودن برگه” وارد صفحه مشابه تصویر زیر می شوید که همانطور که مشاهده می کنید، کاملا شبیه افزودن نوشته است.

مانند نوشته ها، هر برگه یک عنوان و محتوا دارد. همچنین موارد دیگری مانند تصویر شاخص و ترتیب والد فرزندی و .. نیز وجود دارد. البته بر اساس قالب سایت شما ممکن است این بخش ها کم یا زیاد شوند. اما به طور پیشفرض عنوان و محتوا از بخش های اصلی هر برگه می باشد.

حال ما می خواهیم یک برگه تماس با ما ایجاد کنیم. چون بخش تماس با ما در سایت ها ثابت است و دسته بندی ندارد، پس باید از برگه ها استفاده کنیم. در عنوان برگه عبارت “تماس با ما” را تایپ می کنیم و در قسمت محتوا نیز اطلاعات تماس و یا هر اطلاعاتی که شما بخواهید را وارد می کنیم.لینک برگه را نیز مانند نوشته ها، از قسمت “پیوند یکتا” می توانیم ویرایش کنیم. پس درج اطلاعات، گزینه انتشار را از باکس انتشار بزنید.

حال اگر به لینک برگه مراجعه کنیم، برگه ایجاد شده را خواهیم دید. همانطور که می بینید، در این صفحه دیگر مانند نوشته ها دسته بندی، برچسب ها و … نداریم و صرفا یک صفحه ثابت را مشاهده می کنیم.

پیش تر گفتیم که برگه ها دسته بندی ندارند. اما برگه ها به صورت والد فرزندی می توانند ساخته شوند که به عنوان زیر مجموعه یک برگه مادر قرار می گیرند. برای ساخت چنین حالتی، باید از باکس ویژگی های برگه استفاده کنید. در این باکس فیلدی به نام “مادر” قرار دارد که می توانید از برگه های ساخته شده قبلی، یکی را انتخاب کنید و به این صورت اعلام می کنید که برگه جاری، زیر مجموعه ای از برگه انتخاب شده فیلد مادر است.

حال برای درک بیشتر، یک مثال عملی خواهیم زد. به عنوان مثال یک برگه با عنوان “طراحی سایت” ایجاد می کنیم. لینک آن را نیز web قرار می دهیم.
حال یک برگه دیگر با عنوان “طراحی سایت شرکتی” ایجاد می کنیم و لینک آن را company-web قرار می دهیم و از باکس ویژگی های برگه، فیلد مادر را روی برگه ساخته شده قبلی که عنوان “طراحی سایت” داشت قرار می دهیم. به این صورت اعلام کردیم که برگه “طراحی سایت شرکتی” زیر مجموعه ای از برگه “طراحی سایت” است

برگه مادر در وردپرسحال اگر این برگه را مشاهده کنید، در قسمت لینک برگه خواهید دید که قبل از آدرس برگه جاری، آدرس برگه مادر نیز درج شده است که بیانگر زیر مجموعه بودن این برگه می باشد. اگر عبارت company-web را پاک کنید و فقط آدرس web باقی بماند، صفحه مادر آن یعنی “طراحی سایت” باز می شود.

اگر به قسمت همه برگه ها در وردپرس نیز مراجعه کنید، خواهید دید که برگه “طراحی سایت شرکتی” زیر مجموعه برگه “طراحی سایت” است و یک سطح جلوتر آمده است.

در قسمت همه برگه ها در وردپرس نیز مانند نوشته ها امکان مدیریت برگه ها خواهید داشت. امکاناتی از قبیل ویرایش، حذف و نمایش در این صفحه برای برگه ها وجود دارد که عملکرد آن دقیقا مانند بخش نوشته ها است که با آن آشنا هستید.

از شما عزیزان ممنونیم که با آموزش ” برگه ها در وردپرس ” با ما همراه بودید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *