تبلیغات

تبلیغات چیست و چطور می تواند به شرکت شما کمک کند؟

تبلیغات آفلاین یا سنتی چیست

فهرست مطالب

تبلیغات چگونه به شرکت ها کمک می کند

تبلیغات چیست؟ وقتی در مورد تبلیغات صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که دیدگاه های مختلفی در مورد آن وجود دارد. به عنوان مثال، بیننده ای که تبلیغ را می بیند، آژانس تبلیغاتی که کمپین را اجرا کرده است، و شرکتی که از تبلیغات برای افزایش فروش، ایجاد آگاهی برند و معرفی محصولات یا خدمات جدید به بازار استفاده می کند.

تبلیغات به خودی خود با مجموعه ای از استراتژی ها تعریف می شود که در جهت افزایش آگاهی از محصولات و خدمات خاص مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، نه تنها تبلیغات به عموم مردم در مورد وجود محصولی خاص اطلاع رسانی می کند, بلکه به اعتبار برند یک شرکت در رابطه با آن محصول یا خدمت که تبلیغ شده نیز می افزاید. بدون استفاده از تبلیغات، دستیابی به اهداف خاص، مانند القای نامحسوس کیفیت بالای یک برند در ذهن مصرف کنندگان، بسیار دشوار خواهد بود.

تبلیغات چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات را می توان به سادگی به عنوان شکلی از ارتباط پولی تعریف کرد که از طریق آن شرکت ها خود را از طریق رسانه های مختلف موجود در بازار به اطلاع عموم می رسانند. با این حال، با توجه به تعداد کانال های تبلیغاتی در دسترس شرکت ها، انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد. در میان برجسته‌ترین رسانه‌های «آفلاین» می‌توان به تبلیغات چاپی، رادیو، تلویزیون، تبلیغ نامحسوس محصول و تبلیغات مستقیم اشاره کرد. در محدوده تبلیغات آنلاین پولی گزینه های زیادی وجود دارد از جمله ویدئوها، تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره .

اهدافی که یک شرکت دارد مستقیماً بر پلتفرم هایی که باید از آنها استفاده کنند تأثیر می گذارد. یکی از مهم ترین مراحل استراتژیک در ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، ارائه یک طرح یا برنامه رسانه ای است. این مورد، همراه با اندازه‌گیری، برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها در مورد چگونگی ارتقای تصویر برند، افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش شرکت، کاملاً کلیدی است.

برخی از عناصر حیاتی که در مورد تبلیغات آنلاین باید بدانید شامل این موارد هستند:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی: کجا می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید؟ اکثر مشتریان احتمالی شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند! این بدان معنی است که شما نمی توانید تبلیغات اجتماعی را از استراتژی تبلیغاتی خود کنار بگذارید.

تبلیغات در فیس بوک: فیس بوک هنوز هم پادشاه رسانه های اجتماعی است و بنابراین، بسیاری از شرکت ها به سرمایه گذاری در تبلیغات فیس بوک ادامه می دهند. با امکان اجرای کمپین های متعدد، انواع مختلف اهداف و فرمت ها، تقسیم‌بندی‌های مختلف مخاطبان و بسیاری از پارامترهای دیگر در دسترس، می‌توانید در زمان مناسب به مخاطبان هدف خود برسید.

تبلیغات در توییتر: توییتر مخاطبان پایداری را ارائه می‌کند که بسیار روی اطلاعات به‌روز متمرکز هستند، زیرا اولین جایی است که می‌توانید بفهمید در سرتاسر جهان چه اتفاقی می‌افتد آنجاست. اگرچه این درست است که رشد کاربران توییتر کم و بیش کاهش یافته است، اما جامعه توییتر بسیار فعال است. به همین دلیل، تبلیغات توییتر در حال حاضر یکی از جالب ترین پلتفرم های تبلیغاتی است. شما به زودی متوجه خواهید شد که فالوورهای توییتر برای شرکت شما بسیار ارزشمند هستند.

تبلیغات در لینکدین: لینکدین بی شک مهم ترین شبکه اجتماعی در زمینه حرفه ای و شغلی در مقیاس جهانی است. میلیون ها مدیر اجرایی و کارمند از صنایع مختلف از این پلت فرم استفاده می کنند. با تبلیغات لینکدین، مخاطبان هدف خوبی را خواهید یافت که مستعد گوش دادن به پیام شما هستند. طبیعتاً هزینه این تبلیغات نسبت به سایر شبکه های اجتماعی کمی بالاتر است، اما بازگشت سرمایه بسیار خوبی را ارائه می دهند.

تبلیغات در اینستاگرام: اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی حال حاضر است. نسل های زد و هزاره در اینستاگرام حضور چشم گیری دارند و بسیار فعال هستند، بنابراین به نظر نمی رسد رشد کاربران این شبکه به این زودی ها کند شود. تبلیغات اینستاگرام پلتفرم تبلیغاتی ایده آل برای هر کسب و کاری با مخاطب هدف بین 18 تا 35 سال است.

آژانس تبلیغات آنلاین: نمی دانید کدام آژانس را انتخاب کنید؟ احتمالا شما دوست دارید بدانید که هر کسب و کار در بخش تبلیغات دیجیتال خود چگونه کار می کند. این را در هنگام تصمیم گیری خود در نظر داشته باشید.

کمپین های تبلیغاتی: مجموعه ای از تبلیغات است که با هدف فروش یک محصول یا خدمت ساخته می شوند. این تبلیغات می تواند شامل متن، تصاویر، فیلم ها، بخش بندی ها، کانال های تبلیغاتی، تبلیغات بومی و غیره باشد.

تبلیغات آنلاین: تبلیغات آنلاین (گاهی اوقات به عنوان تبلیغات دیجیتال شناخته می شود) برای توصیف تبلیغات در فضای اینترنت استفاده می شود.

انواع تبلیغات: روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. البته، هر یک باید در زمان مناسبی و با توجه به جایگاه مشتری در قیف فروش استفاده شود. هر فرمت تبلیغاتی با توجه به قیف تبدیل می تواند بهترین تاثیر گذاری خود را داشته باشد. همچنین ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به ایجاد و اجرای تبلیغات مورد نظر شما کمک کند.

تبلیغات آنلاین یا اینترنتی و استراتژی های آن

10 ویژگی کلیدی تبلیغات

در اینجا 10 ویژگی با اهمیت تبلیغات را مرور می کنیم.

هدف تبلیغات معرفی یک محصول یا خدمت و تشویق مردم به خرید آن است.

کارکرد اصلی آن متقاعد کردن مصرف کننده است.

تبلیغات بخشی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است، چه آنلاین و چه آفلاین.

تبلیغات یک پرسونا خریدار خاص را هدف قرار می دهد.

برای تبلیغ کننده (شرکت، سازمان و غیره) هزینه دارد.

به دنبال اصالت و جلب توجه مردم است.

در کانال ها یا پلتفرم های مختلف به نمایش در می آید.

یکی از ویژگی های اساسی آن، تکرار پیام به منظور شنیده شدن توسط مخاطب است.

اغلب محصولات یا خدمات سفارشی را پیشنهاد می دهد.

باید اخلاقی باشد.

بیشتر بخوانید: بسته بندی و جعبه گشایی: ایجاد یک تجربه به یاد مادنی

استراتژی های تبلیغات

مرحله طراحی کمپین یا استراتژی تبلیغات از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. شرکت هایی که در بخش بازاریابی فعالیت نمی کنند معمولاً به این بخش خیلی فکر نمی کنند. با این حال، دستیابی به نتایج مطلوب بدون برنامه ریزی دقیق بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین اجازه دهید نگاهی به نکات کلیدی بیندازیم.

استراتژی تبلیغ نویسی (Copy): در این فرآیند ایده اصلی کمپین تعریف می شود که باید شامل اهداف شرکت باشد که بعداً برای تیم خلاقیت ارسال خواهد شد. سپس تیم خلاقیت پیشنهاد اولیه را به محتوای تبلیغاتی نهایی تبدیل می کند.

استراتژی خلاق: پس از اتمام تبلیغ نویسی، محتوای آن توسط تیم خلاقیت در دو مرحله تجزیه و تحلیل می شود. ابتدا مطمئن می شوند که پیام ها به اندازه کافی خلاقانه و جذاب هستند تا مصرف کننده را متقاعد کنند/تبدیل کنند. سپس پیام به یک قطعه هنری نهایی تبدیل می شود که به طور بالقوه شامل تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و فونت های سفارشی است. همه اینها بخشی از طراحی گرافیک است و توسط افراد ماهر خلاق در تبلیغات انجام می شود.

استراتژی رسانه: در اینجا باید مشخص کنید که کمپین ها در کدام پلتفرم های رسانه ای منتشر خواهند شد. این بستگی به افرادی که در نظر دارید برای آنها تبلیغ کنید و بخش بندی آنها دارد. همه گزینه ها را تا زمانی که طرح کامل ایجاد شود، تجزیه و تحلیل کنید.

پیام ها و زبان تبلیغات

زمانی که یک شرکت تصمیم می گیرد در بازاریابی سرمایه گذاری کند، تنها داشتن یک پیام کافی نیست. زبان تبلیغات بخش بسیار مهمی در ارتباط با مخاطب است. حتی اگر هدف این است که مشتریان خرید کنند، ارسال آگهی که فقط می گوید «این را بخر» خیلی انگیزاننده یا الهام بخش نیست. به طور طبیعی، لازم است یک پیام قبل از ارسال آن به بازار به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا آن را متقاعد کننده تر کند.

یکی از راه های انجام این کار ایجاد یک شعار قدرتمند است. این یکی از بهترین استراتژی‌ها در بازاریابی است، زیرا همیشه به یاد مردم می ماند. یک مثال خوب کمپانی نایک است که شعار «فقط انجامش بده» که پیامی ساده و در عین حال مؤثر و محبوب است را با موفقیت مورد استفاده قرار داده. نایک از آن در انواع مختلف رسانه ها (ویدئو، بیلبوردها، تبلیغات آنلاین و غیره) استفاده می کند زیرا با مردم به خوبی ارتباط برقرار می کند و نشان دهنده اخلاق برند است.

ابزار دیگری که چندان مورد استفاده شرکت ها قرار نمی گیرد، موسیقی است. بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از آهنگ‌های جذابی که اطلاعات کلیدی درباره برندشان را در بر می‌گیرد، برند خود را به مصرف‌کنندگان یادآوری می کنند.

نمونه ای از تبلیغات سنتی یا آفلاین

تفاوت بین تکنیک های تبلیغات آنلاین و آفلاین

با ورود اینترنت، مجموعه ای از قالب های بازاریابی جدید به وجود آمد که مجموعاً بازاریابی آنلاین نامیده می شوند. خیلی ساده، اگر رسانه یا قالب یک کمپین به اینترنت متکی باشد، طبیعتاً از آن به عنوان تبلیغات آنلاین یاد می کنیم. در غیر این صورت به آن کمپین تبلیغات آفلاین گفته می شود.

یک کمپین تبلیغاتی عالی برای دستیابی به اهداف خود به هر دو فرمت آنلاین و آفلاین نیاز دارد. با این حال، سرمایه گذاری در تبلیغات آنلاین در چند سال گذشته در حال رشد بوده است. هر بار که از یک شرکت در مورد بودجه تبلیغاتی آنها سؤال می شود، آنها همیشه تأیید می کنند که سال به سال بیشتر و بیشتر روی بخش آنلاین سرمایه گذاری می کنند.

هزینه ها:  با توجه به دامنه وسیع تبلیغات آنلاین/آفلاین، تعمیم دادن یک هزینه به گزینه های مختلف تبلیغاتی امکان پذیر نیست. گزینه های ارزان تری وجود دارد و گزینه های گران تری هم وجود خواهد داشت. با این حال، برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی معمولی، تبلیغات آنلاین می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و می‌تواند گزینه‌های پرداخت مختلفی را ارائه دهد (مانند پرداخت با ازای کلیک).

تبدیل مستقیم در مقابل تبدیل غیر مستقیم: یکی از بزرگترین تفاوت‌ها بین ابزارهای سنتی و اینترنت در نرخ تبدیل است. وقتی کاربر آنلاین است، در معرض کمپینی قرار می گیرد که می تواند بلافاصله با آن تعامل داشته باشد. به عنوان مثال، آنها می توانند یک آگهی را ببینند، روی آن کلیک کنند، به وب سایت بروند و در عرض چند دقیقه خرید کنند. این را نمی توان با تبلیغات آفلاین انجام داد.

معیارها و روش های آماری: آمارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار دقیق هستند و در واقع به راحتی می توان اطلاعات را از کمپین های دیجیتالی بدست آورد. آگهی‌دهنده و/یا آژانس بازاریابی می‌توانند به داده‌های همه کاربران دسترسی داشته باشند. در کمپین های آفلاین امکان به دست آوردن اطلاعات زیاد وجود ندارد. علاوه بر این، تبلیغات آنلاین را می توان تقریباً بلافاصله اجرا کرد. اما برای رسانه‌های سنتی‌تر، باید زمان بیشتری را در نظر گرفت.

تغییرات در عین اجرا تبلیغات: یکی دیگر از مزایای تبلیغات دیجیتال این واقعیت است که می توانید کمپین ها را در طول زمان تنظیم کنید. با استفاده از یک تحلیل خاص ارائه شده بر اساس معیارها، یک شرکت می تواند استراتژی سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را در عرض چند دقیقه تغییر دهد.

رسیدن به مخاطب هدف: درست است که برای رسیدن تبلیغات دیجیتال به مردم، اینترنت ضروری است و این می تواند برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند مشکل ساز باشد. با این حال، این نیز درست است که بازاریابی آنلاین امکان تقسیم بندی خاصی را فراهم می کند و می تواند به بخش هایی از جمعیت که هدف یک کمپین هستند دسترسی پیدا کند. رسانه های آفلاین دقیقاً برعکس این را ارائه می دهند. این تبلیغات می توانند به تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنند اما بدون فیلتر و بخش بندی واقعی.

تبلیغات یک ضرورت مطلق است و بنابراین مهم است که استراتژی هایی را ایجاد کنید که به طور خاص طراحی شده باشند تا محصولات یا خدمات شما را برای مشتریان در بازار هدف از یک جایگاه بالا برخوردار کنند و در نهایت برند شما را تقویت کنند. این روند آسانی نیست، بنابراین توصیه می کنیم این کار را به متخصصانی در این بخش بسپارید که می توانند بهترین نتایج ممکن را به شما ارائه دهند!

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *