چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی

چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحی شده خاص است که در رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلف انجام می شود و اهداف خاصی را دنبال می کند . در ادامه با زرگراف همراه باشید

هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی شامل آگاهی از برند ، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص می تواند باشد ، آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان یک کمپین تبلیغاتی تجاری ایجاد کرد؟

9 مرحله برای راه اندازی و چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی :

  • اهداف تبلیغاتی خود را تعریف کنید 
  • آنچه را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید
  • مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید
  • تعیین کنید مخاطبان خود را در کجا پیدا کنید
  • برای زمان بندی کمپین خود تصمیم بگیرید  
  • بودجه تبلیغاتی را تنظیم کنید 
  • رسانه ها را برای تبلیغات در داخل انتخاب کنید
  • پیام تبلیغاتی و گرافیکی ایجاد کنید
  • نتایج را اندازه گیری کنید  

شرکت های بزرگ آژانس های تبلیغاتی را برای کمپین هایی با میلیون ها دلار استخدام می کنند در حالی که مشاغل کوچک این تجملات را ندارند . بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که ایجاد یک کمپین تبلیغاتی به سادگی یک تبلیغ است ، اما آنها در اشتباهند .


می خواهیم در مورد هر یک از نه قدم در راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جزییات لازم را بررسی کنیم :

۱. اهداف تبلیغاتی خود را تعریف کنید

به طور واضح یک هدف تجاری یا اهداف مربوط به فعالیت تبلیغاتی خود را تعریف کنید از خود بپرسید : با تبلیغات می خواهید به چه اهدافی برسید ؟

فقط نگویید که شما می خواهید ” فروش بیشتری داشته باشید ” . همه می خواهند فروش بیشتری داشته باشند ، سعی کنید خاص تر باشید .

برای تعریف بهتر اهداف خود از روش SMART استفاده کنید . SMART مخفف اهداف مشخص ، قابل اندازه گیری ، دستیابی ، تمرکز بر نتایج و زمان محدود است .

۲. آنچه را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید

قدم بعدی در فهرست خرید تبلیغات تصمیم گیری در مورد تبلیغ شما است .

  • یک محصول
  • یک خدمت
  • گروهی از محصولات / خدمات
  • برند شما
  • فروش ویژه یا یک رویداد خاص 
  • یک چیز دیگر

آنچه شما تبلیغ می کنید ، باید با اهداف خود مطابقت داشته باشد .

۳. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اهداف مورد نظر خود را دقیقاً مشخص کنید . اهداف فقط ” تعداد بیشتری خریدار ” یا ” مصرف کننده ” نیستند . با استفاده از اهدافی که می خواهید با تبلیغات به آن برسید ، personas خریدار را به صفر برساند .

اگر هرگز شخص خریدار مورد نظر را مشخص نکرده اید ، به Make My Persona بپردازید و از ابزار رایگان استفاده کنید . بیشتر مشاغل بیش از یک مشخصات مشتری ایده آل دارند ، برای همین چندین مورد ایجاد کنید .

۴. تعیین کنید که مخاطبان خود را چگونه پیدا کنید

هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی مهم است که مخاطب مناسبی داشته باشد .تابلوهای تبلیغاتی ، تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات مجله ممکن است به تعداد بسیار زیادی از افراد برسند ، سوال واقعی این است که چه تعداد از اهداف شما به احتمال زیاد به نتیجه می رسند ؟ برخی از روش های تبلیغات آنلاین به شما امکان می دهند دقیقاً هدف گذاری کنید . به عنوان مثال ، در نظر بگیرید که چگونه تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد علایق و جمعیتی را هدف قرار دهید ، یا از گوگل کلمات کلیدی در Google AdWords استفاده کنید تا خریداران فعال در جستجوی محصولات شما باشند .

۵. زمان بندی کمپین خود را انتخاب کنید

برخی از انواع تبلیغات می توانند بلافاصله راه اندازی شوند . برخی دیگر به برنامه ریزی قبلی نیاز دارند .

چقدر سریع به نتایج نیاز دارید ؟ بسیاری از مشاغل کوچک نتایج فوری می خواهند . اما همه انواع تبلیغات فوری نیستند .

با عرضه محصول جدید ، معمولاً برای آن از قبل به خوبی برنامه ریزی می کنید .

بنابراین یک کمپین که شامل نامه های مستقیم ، تبلیغات تلویزیونی و نمایشگرهای اینترنتی به همراه یک تبلیغات روابط عمومی است ، می تواند هماهنگ شود که همه در همان زمان شروع به کار کنند تا یک رخداد بزرگ ایجاد شود .

به یاد داشته باشید ، زمان بندی قسمت اصلی هر کمپین تبلیغاتی است .

۶. بودجه تبلیغاتی را تنظیم کنید

در هنگام تنظیم بودجه تبلیغاتی خود واقع بین باشید . همه ما تبلیغات رایگان می خواهیم . اما معمولاً برای مقداری از هزینه باید بودجه لازم را تهیه کنید .

در مرحله بعدی در فهرست بررسی تبلیغات ، هنگام تعیین بودجه خود ، این سه عامل را در نظر بگیرید :

تاریخ گذشته

اگر در گذشته تبلیغ کرده اید ، ابتدا باید یک پایه اولیه داشته باشید . کمپین های گذشته را ارزیابی کنید تا ببینید که آیا آنها نتایج خوبی را کسب کرده اند یا خیر و به آنچه خرج کردید نگاه کنید ، بر این اساس تنظیم کنید .

ارزش عمر مشتری

در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما ارزش فروش دارد تا اطمینان حاصل کنید که هزینه تبلیغات منجر به سودآوری فروش خواهد شد . رابرت بردی ، شریک معتبر Google AdWords توصیه می کند که نرخ تبدیل مشتری در بازاریابی دیجیتال معیاری است که باید برای شما ارزشمند باشد .

معیارهای صنعت

به آنچه که دیگران تقریباً در یک اندازه در صنعت شما یا صنایع مشابه برای تبلیغات خرج می کنند ، نگاهی بیندازید .

معیارهای صنعت با محاسبه هزینه های تبلیغاتی به عنوان درصدی از فروش سالانه ( فاکتورینگ در مشتریان جدید و موجود ) ، تعدادی را برای مقایسه با شما معرفی می کنند .

۷. رسانه ها را برای تبلیغات انتخاب کنید

رسانه هایی را پیدا کنید که با اهداف ، مخاطبان ، زمان بندی و بودجه شما مطابقت داشته باشند .

آیا رسانه ها بهترین مکان برای تبلیغ هستند ؟ برای کاری که می خواهید انجام دهید ؟ از جایی شروع کنید که مخاطبان وقت خود را می گذرانند .

اگر تصمیم گرفته اید تبلیغات جستجو با هر کلیک مناسب باشد ، انتخاب واضح تبلیغات Google AdWords و Bing است .

یا شاید بدانید که تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما از Pinterest لذت می برند . در این حالت ، پینهای تبلیغاتی Pinterest ممکن است یک گزینه مناسب باشد .

انواع دیگر تبلیغات ممکن است به تحقیقات بیشتری برای شناسایی مراکز تجاری نیاز داشته باشد .

شاید لازم باشد که ایستگاه های مختلف تلویزیونی یا رادیویی ، وب سایت ها ، مجلات ، کتاب های کوپن کوپر ، تبلیغات در فضای باز یا سایر رسانه ها را بررسی کنید .

اگر تصمیم دارید یک رسانه خاص امیدوار کننده باشد ، کافی است برای تماس با ” فروش ” یا ” تبلیغات ” به وب سایت مراجعه کنید .

بسیاری از رسانه ها دارای کیت رسانه ای آنلاین هستند که اطلاعاتی را برای تبلیغ کنندگان آینده نگر ارائه می دهد .

۸. پیام تبلیغاتی و گرافیکی ایجاد کنید

در مرحله بعد ، باید پیام تبلیغاتی و ” دارایی های خلاق ” ( گرافیک ، فیلم یا صدا ) را برای کمپین خود ایجاد کنید .
برخی از انواع تبلیغات نیاز به طراحی حرفه ای دارند . می توانید خودتان نیز این کار را انجام دهید .

برای تبلیغات چاپی ، تبلیغات تلویزیونی و بسیاری از مشاغل خدمات یک آژانس خلاق را برای تولید دارایی های تبلیغاتی، ایجاد یک تبلیغ حرفه ای درگیر می کنند .

بسیاری از انواع تبلیغات آنلاین را می توانند خودتان انجام دهید . به عنوان مثال ، می توانید تبلیغات Google AdWords یا Facebook را ایجاد کنید . برای تبلیغات نمایشگر ، می توانید یک تبلیغ بنر ارزان قیمت از طریق یک سرویس آنلاین مانند DesignPax با حدود ۵۰ دلار شروع کنید .

9. نتایج را اندازه گیری کنید

بر اساس اهداف کسب و کار خود ، شما باید معیارهایی را مشخص کرده باشید تا بدانید که در این موفق می شوید یا نه ، شما باید عملکرد را در برابر این معیارها اندازه گیری کنید .

اندازه گیری برخی از انواع تبلیغات مانند AdWords آسان است زیرا داده ها بصورت خودکار جمع می شوند .

به عنوان مثال ، می توانید گزینه های کلیک را ردیابی کرده و شناسایی کنید که تعداد بسیاری از آنها به فروش آنلاین یا سرب تبدیل شده اند .

انواع دیگر تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی ممکن است شما را به جمع آوری و اندازه گیری دستی داده ها بکشاند . به عنوان مثال ، ممکن است شما قبل از اجرای تبلیغات تلویزیونی ، میزان تردد یا تعداد فروش بسته را مقایسه کنید .


هنگام پیگیری عملکرد ، یاد بگیرید و واکنش نشان دهید،
یا بعد از آن یک تحلیل و تفسیر انجام دهید تا برای دفعه دیگر یاد بگیرید .

مشتریان هدف خود را شناسایی کنید . مشتریان هدف ، گروههایی هستند که بیشترین علاقه را به کالاها و خدمات شما دارند .

نظرسنجی آنلاین و آفلاین ایجاد کنید تا با مشتریان خود آشنا شوید ، گزارش های مربوط به بازاریابی و فروش گذشته را بررسی کنید تا ببینید کدام محصولات بیشترین فروش را در کدام مناطق دارند و در صنعت خود تحقیق کنید تا ببینید کدام گروه جمعیتی بطور منظم کالاها و خدماتی مشابه محصولات شما خریداری می کند .

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *