بازاریابی دیجیتال کسب و کار اینترنتی

ایجاد یک استراتژی کسب و کار آنلاین در 7 مرحله آسان

ایجاد یک استراتژی کسب و کار آنلاین در 7 مرحله آسان

هر کسب و کار موفقی یک استراتژی موثر پشت خود دارد. اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین هستید، این مراحل به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ را تدوین کنید که شما را برای موفقیت آماده کند.

استراتژی کسب و کار آنلاین خود را آماده کنید
در دنیای تجارت آنلاین فرصت های زیادی وجود دارد و در جایی که فرصت های زیادی وجود دارد، رقابت نیز وجود دارد.

با این حال نگران نباشید، به همین دلیل است که اینجا هستید برای ایجاد یک پایه با یک استراتژی محکم که به شما کمک می کند تا برای موفقیت آماده شوید.

استراتژی برای هدایت و موفقیت است
تلاش برای رسیدن به اهداف تجاری خود بدون استراتژی مانند تلاش برای رسیدن به مقصدی است که هرگز بدون سیستم ناوبری به آنجا نرفته اید. هیچ کسب و کاری، چه آنلاین و چه آفلاین، بدون استراتژی به اهداف تجاری خود نمی رسد.

چرا؟ زیرا استراتژی کسب و کار مجموعه ای واضح از برنامه ها، اقدامات و اهدافی است که نحوه رقابت یک کسب و کار در یک بازار خاص را مشخص می کند. این GPS برای رسیدن به مقصد یا موفقیت است!

یک کسب و کار با هر اندازه ای برای بقا یا پیشرفت نیاز به یک استراتژی دارد. بنابراین، ما عناصری را فهرست می کنیم که باید در استراتژی کسب و کار آنلاین خود داشته باشید تا ،راه اندازی و رشد کسب و کار آنلاین خود را به موفقیت برسانید.

اما قبل از اینکه خیلی عمیق بشویم…

چرا داشتن یک استراتژی برای کسب و کار آنلاین مهم است؟

پیشرفت کسب و کار شما را راهنمایی می کند
چشم انداز و ماموریت یک کسب و کار را مشخص می کند
این به شناسایی روندهای فعلی و آینده کمک می کند
هیچ دو استراتژی مشابه نیستند زیرا مشاغل مختلف به دلایل مختلف وجود دارند. خبر عالی این است که با ابزارهای مناسب، هر کسی می‌تواند یک استراتژی تدوین کند.

برای شروع آماده اید؟

مراحلی که باید برای ایجاد استراتژی کسب و کار آنلاین دنبال کنید

1- ایده کسب و کاری را پیدا کنید که کارساز باشد

شما احتمالاً فکر می کنید، “این کاملاً واضح است” اما از اینکه چه تعداد از مردم با این اولین قدم شروع یک کسب و کار دست و پنجه نرم می کنند، شگفت زده خواهید شد. اگرچه ایده ها از همه جهات به سمت ما می روند، شما باید ایده ای پیدا کنید که در دنیای آنلاین شکوفا و رشد کند.
در بازاری که به طور فزاینده اشباع می شود، رسیدن به یک ایده کاملا منحصر به فرد دشوار است. اشکالی ندارد. کلید سوال پرسیدن است و اگر یک کسب و کار از قبل تاسیس شده است، از خود بپرسید که چگونه می توانید کارها را متفاوت انجام دهید تا متمایز شوید.
ما یک مقاله کامل برای یافتن ایده کسب و کار مناسب داریم ، اما ابتدا، با این سوالات شما را وارد منطقه طوفان فکری ایده خواهیم کرد:

چرا شما چیست؟
ما نه تنها مخلوق عادت، بلکه مخلوق عقل نیز هستیم. پشت هر کاری که انجام می دهیم دلیلی وجود دارد “چرا؟” یک سوال ساده است و پاسخ آن پایه و اساس هر نوع کسب و کاری را محکم می کند.

چرایی شما سوختی خواهد بود که شما را ادامه می دهد و بنابراین، ایده کسب و کار شما را زنده می کند.  به قول سایمون سینک، «با چرا شروع کن»

چه مشکلی را حل می کنید؟
کسب و کارها برای حل مشکلات وجود دارند. بنابراین، سوال بپرسید تا بدانید مردم به چه چیزی نیاز دارند. چه چیزی از دنیای آنها کم شده است؟ چگونه می توانید از قلمرو دیجیتال برای دسترسی به آنها و بهبود زندگی آنها استفاده کنید؟

اگر رقابتی وجود دارد که در حال حاضر مشکل را حل کنید، دیگر نیازی نیست که شما را کنار بگذارید. شما می توانید راهی برای انجام آن متفاوت یا بهتر انجام دهید.

خواه این یک ایده کسب و کار اصلی باشد یا ایده ای که شما می خواهید آن را بهبود ببخشید، با دانستن اینکه نیاز به انجام تحقیقات عمیق دارید، وارد آن شوید.

این مرحله بعدی در مرحله دو است.

مهارت ها و نقاط قوت شما چیست؟
لازم نیست در همه چیز استاد باشید، بلکه باید در چند چیز مهارت داشته باشید.

همیشه خوب است که ایده کسب و کار خود را بر اساس مهارت ها، سرگرمی ها و علایق موجود خود ایجاد کنید. نه تنها راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را کمی برای شما آسان تر می کند، بلکه این روند را قابل تحمل تر می کند.

آیا ایده شما به صورت آنلاین کار می کند؟
کسب و کارهای آنلاین آینده ما را شکل می دهند. بنابراین، سعی کنید چیزی را بیابید که در اینترنت کار کند و همچنین این پتانسیل را دارد که به چیزی بزرگتر و بهتر از آنچه می توانید تصور کنید گسترش دهید.

مطلب پیشنهادی: 12 نمونه موفق از استراتژی بازاریابی

2- به تحقیق بازار بپردازید

خوب، شما در مرحله ای هستید که فکر می کنید ایده کسب و کار عالی را پیدا کرده اید. اکنون، زمان آن است که آن را آزمایش کنید. تنها راه برای آزمایش ایده کسب و کار شما از طریق تحقیقات بازار است.

تحقیقات بازار به شما در یافتن مشتریان مناسب برای کسب و کار آنلاین خود کمک می کند. این رفتار مصرف کننده و روندهای اقتصادی را برای اعتبارسنجی، کاهش ریسک و بهبود ایده کسب و کار شما ترکیب می کند.

نحوه انجام تحقیقات بازار

1-     هدف تحقیق خود را مشخص کنید
قبل از اینکه به هر چیزی بپردازید، دقیقاً مشخص کنید که می‌خواهید چه چیزی را بیابید و چه چیزهایی را باید در مورد مشتری ایده‌آل خود بدانید.
2-     سؤالات تحقیقی خود را توسعه دهید
سوالات درست بپرسید. اینجاست که مشخص کردن اهداف شما مفید است. سوالاتی که می‌پرسید بر اساس اهداف شما و اطلاعاتی است که می‌خواهید جمع‌آوری کنید.
برای تحقیق در مورد مشتری، در مورد سن، علایق، سرگرمی‌ها، محل زندگی، محل خرید و هر اطلاعات دیگری که فکر می‌کنید لازم است، سؤالاتی بپرسید.
این نمونه ای از سوالاتی است که باید بپرسید تا بتوانید محیط کسب و کار آنلاین را درک کنید:
·         آیا تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟

·         در جایی که ممکن است تقاضا برای محصول شما وجود داشته باشد، آیا اقتصاد پایدار است؟

·         چه تعداد از مردم به چیزی که می فروشید خرید می کنند؟

·         وقتی مشتریان شما به دنبال محصول شما هستند، چه چیزی را جستجو می کنند؟

·         چند گزینه مشابه در حال حاضر در دسترس مصرف کنندگان است؟

·         مشتریان بالقوه شما چگونه می خواهند برای این جایگزین ها هزینه کنند؟

·         چه چیزی از رقبای فعلی کم است؟

نوع سؤالاتی که در مورد رقبای خود می پرسید این است که آنها چه کسانی هستند، کجا در جهان محبوب هستند و نقاط قوت و ضعف آنها چیست.

3-     انجام تحقیقات خود
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید تحقیق خود را انجام دهید. روش های رایج عبارتند از:
·         نظرسنجی های آنلاین

·         نظرسنجی در شبکه های اجتماعی

·         پرسشنامه های پستی

·         تست آزمایشی  وب سایت

·         گروه های متمرکز

نکته در عمل: فضاهای توییتر را  برای انجام گروه های متمرکز آنلاین امتحان کنید  .

ما همچنین در مقاله ای جداگانه با عنوان فرآیند تحقیقات بازاریابی به طور کامل به فرآیند تحقیقات بازار پرداخته ایم که می توانید آن مقاله را مطالعه کنید.

3- پیشنهاد  ارزش منحصر به فرد خود را مشخص کنید

خریداران آنلاین از انتخاب خود ناراحت هستند. چگونه مطمئن می شوید که آنها کسب و کار شما را بر دیگران انتخاب می کنند؟
با ایجاد یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP)، که به عنوان پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) نیز شناخته می شودUVP یا USP عبارتی است که به وضوح نقاط فروش متمایز محصول یا خدمات شما را به مشتریان بالقوه بیان می کند. چیزی که نمی توانند به راحتی از شخص دیگری دریافت کنند.
درسی از اپل
اگر اپل را به عنوان یک برند در نظر بگیرید، ارزش پیشنهادی آن سه بار تغییر کرده است. آنها نسبت به معرفی اولیه مک خود “متفاوت فکر کن” بودند، که منطقی بود زیرا آنها به تازگی وارد بازار شده بودند و در حال نوآوری بودند.

چند سال بعد، آنها اولین iPod و iPhone را عرضه کردند. UVP به “تکنولوژی که کار می کند” تغییر کرد. پخش کننده های MP3 و تلفن های همراه از قبل در بازار موجود بودند، اما این پیشنهاد نشان می دهد که فناوری آنها، بالاتر از سایرین، آن چیزی است که کار می کند.

با فناوری شخصی سازی شده که در دهه ما یک بازیکن است. اپل UVP خود را به “تجربه   محصول است ” تغییر داده است. هر محصول جدیدی که اپل عرضه کرده است به این بیانیه وفادار می ماند استفاده از اپل یک تجربه شخصی است.

کسب و کار آنلاین شما باید همین کار را انجام دهد، با زمان تکامل یابد و به UVP خود ادامه دهد.

4- مخاطبان هدف خود را درک کنید

کلید فروش این است که مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید. شناخت مخاطبان به معنای درک این است که آنها چه چیزی را دوست دارند، وقت خود را صرف چه کاری می کنند، رفتار خرید و آنچه را که آنلاین انجام می دهند.

ایجاد پرسونای خریدار نه تنها استراتژی کسب و کار آنلاین شما را راهنمایی می کند. همچنین صدا و لحن را برای فروشگاه آنلاین شما تنظیم می کند. اگر به زبان خریداران بالقوه خود صحبت نکنید، ایجاد فروش یک فرآیند طاقت فرسا خواهد بود.

برای شناخت مخاطبان هدف خود، باید آنها را بشناسید:

جمعیت شناسی : اینها ویژگی های اساسی مشتریان شما هستند. به این فکر کنید که نمایه آنها چگونه خواهد بود از سن به مکان.

روانشناسی : اینجا جایی است که اطلاعات روشنگر خود را پیدا خواهید کرد. این سوالات عمیق تر می شوند تا بفهمند چرا مشتریان شما کاری را مانند ترجیحات، عادات و رفتار انجام می دهند.

5- وب سایت خود را بسازید

وقت آن است که فنی شوید.

امروزه هر کسی می تواند یک وب سایت بسازد. برای کسانی که مشتاق فروش آنلاین هستند، به سادگی یافتن دامنه وب سایتی است که برای دید شما کار می کند.

نکته حرفه ای: قبل از شروع و ساخت وب سایت خود یک نام تجاری داشته باشید. نام وب سایت شما نام کسب و کار شما خواهد بود. همچنین، ممکن است نام وب سایت (دامنه) شما توسط یک کسب و کار آنلاین دیگر استفاده شده باشد، دوباره بررسی کنید .

آیا می دانستید 53 درصد از کاربران موبایل در عرض سه ثانیه وب سایت را ترک می کنند. بنابراین، شما کمتر از سه ثانیه فرصت دارید تا توجه کسی را جلب کنید. شما می توانید این کار را انجام دهید:

طراحی ساده و در عین حال جذاب نگه داشتن
خواندن و پیمایش آن را آسان می کند
افزودن تصاویر و ویدئو
داشتن سیستم پرداخت شفاف
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربر پسند و موبایل پسند است
اطمینان از بارگیری وب سایت شما در 3 تا 5 ثانیه و انجام سئو یا بهینه سازی موتور جستجو

6- برنامه بازاریابی خود را ایجاد کنید

هنگامی که بازار هدف خود را مشخص کردید و بازار آنلاین را آزمایش کردید، باید برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید.

ورود به تجارت بدون استراتژی بازاریابی مانند تیراندازی در تاریکی است. تقریباً غیرممکن است که مشتریان بدانند و بشنوند، مخصوصاً به صورت آنلاین که هیچ ترافیکی برای جذب مشتریان جدید به فروشگاه شما وجود ندارد.

در چه کانال هایی تبلیغ خواهید کرد؟
این زمانی است که بهترین کانال های تبلیغات آنلاین را تعیین می کنید که درآمد بیشتری به ارمغان می آورد و کسب و کار آنلاین شما را رشد می دهد.

بهترین کانال برای کسب و کار آنلاین شما به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، مخاطبان هدف و سایر عناصر بستگی دارد. ما در یک مطلب جداگانه به این پرداختیم که استراتژی تبلیغاتی چیست و 11 روش تبلیغات آنلاین را نیز معرفی کردیم که خواندن آن می توانید برای شما جالب باشد.

در اینجا لیستی از کانال هایی وجود دارد که می توانید در آنها تبلیغ کنید:

1.     فیس بوک

2.     اینستاگرام

3.     توییتر

4.     تبلیغات جستجوی گوگل

5.     تبلیغات نمایشی گوگل

6.     خرید گوگل

وقتی پلتفرم‌های خود را انتخاب کردید، می‌توانید مراحلی را که برای اعلام کسب‌وکار آنلاین و محصولاتی که ارائه می‌دهید بردارید، برنامه‌ریزی کنید .

نکته حرفه‌ای: برای هیجان‌انگیز کردن آن، انتظار ایجاد کنید.

چه کسی محتوای شما را ایجاد خواهد کرد؟
لازم نیست شما کسی باشید که محتوا را ایجاد می کند، اما باید در فرآیند ایجاد آن مشارکت داشته باشید. تحقیق کنید بسیاری از فریلنسرها و آژانس ها آماده کمک به شما هستند.

به یاد داشته باشید که بین رسانه های پولی (تبلیغات) و محتوای ارگانیک (آنچه مردم هنگام بازدید از صفحات شما می بینند) تعادل داشته باشید. برای پول درآوردن باید پول خرج کنید در بازاریابی دیجیتال، رسانه های پولی شامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) هستند.

مطلب پیشنهادی: چگونه استراتژی بازاریابی تجربی را اجرا کنیم

7- اهداف تجاری خود را تعیین کنید

اهداف به شما کمک می کنند تا روی اهدافی که می خواهید برای رسیدن به آن تلاش کنید و کسب و کار خود را حفظ کنید، تمرکز کنید.
این بدان معناست که آنها باید ردیابی و اندازه گیری شوند. بخش عالی برای کسب و کارهای آنلاین این است که هر پلتفرمی دارای بخش عملکرد و اندازه گیری است که می توانید چشم خود را به آن نگاه دارید.
اما، اولین چیزی که می خواهید بفهمید این است که چه چیزی را می خواهید انجام دهید و در چه زمانی . از اینکه اهداف خود را گسترده شروع کنید نترسید. پس از آن، می توانید خاص و دانه بندی کنید.
با شناسایی اهداف و نتایج کلیدی خود شروع کنید.

برای اینکه کمی واضح تر شود، تصویری می کشیم.

شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که دانه های قهوه را می فروشد.

هدف: تبدیل شدن به یک شرکت تولید دانه قهوه معروف آفریقای جنوبی، بزرگتر از Mugg and Bean.

نتایج کلیدی:

تعداد x تعداد بازدیدکننده در وب سایت خود داشته باشید
یک پایگاه مشتری وفادار با مقدار x ایجاد کنید
یک حضور قوی و معتبر در رسانه های اجتماعی داشته باشید که به مخاطبان هدف شما برسد
تنظیم، استراتژیک، فروش
اگر به این نقطه رسیده اید، به این معنی است که شما آماده هستید تا در سفر خود به سمت استراتژی، شتاب بگیرید. حتی وقتی برنامه ریزی می کنید چیزهای بهتری به دست می آیند. و به یاد داشته باشید، هر چیزی که وارد کنید همان چیزی است که به دست خواهید آورد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *