پشتیبانی وب سایت، یکی از نیازهای فراگیر کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین است که با توجه به افزایش نفوذ اینترنت در میان کاربران، همواره بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

امروزه که بسیاری از افراد، خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند یا در کنار بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی، تمایل دارند نگاهی نیز به فروشگاه‌های مجازی بیندازند، داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب معنایی جز افزایش فرصت‌های جذب مشتری نخواهد داشت.

به عبارت بهتر، صفحه‌ی اصلی سایت شما در جهانی که هر روز با سرعت بیشتری به سمت توسعه‌ی خدمات اینترنتی پیش می‌رود، به منزله‌ی ویترین فروشگاه شما است و در صورت سرمایه‌گذاری صحیح و منطقی، می‌تواند حتی بیشتر از فروشگاه فیزیکی برای شما سودآوری به‌همراه داشته باشد.

در این یادداشت، قصد داریم شما را با مهم‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ که می‌توانند به بهبود کسب‌وکار شما کمک کنند آشنا کنیم. لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه فایده‌ای دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یا به عبارت دیگر بازاریابی دیجیتال، شامل مجموعه فعالیت‌هایی می‌شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات مختلف در بستر فضای مجازی و اینترنت انجام می‌شود.

امروزه که میزان استفاده از اینترنت در تمام جهان به شیوه‌ای تصاعدی و جهشی در حال افزایش است، نیاز به بازاریابی دیجیتال نیز بیش از پیش احساس می‌شود و همین امر سبب شده است تا دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یک علم مستقل در دانشگاه‌های برتر جهان تدریس شود.

با توجه به نقش اینترنت و فضای مجازی در زندگی انسان امروز، بازاریابی دیجیتال در روزگار ما دیگر تنها منحصر به کالاهای مجازی نیست و مشتریان آن نیز تنها صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین نیستند. بلکه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای مرسوم فیزیکی نیز تلاش می‌کنند با این کار به دایره‌ی وسیع‌تری از مشتریان دسترسی پیدا کنند.

بدیهی است که وقتی بخش زیادی از زمان روزانه‌ی افراد در اینترنت سپری می‌شود، دیگر استفاده از شیوه‌های متداول بازاریابی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صاحبان کسب‌وکارهای مختلف باشد و باید رویکردی تازه را در برابر بازاریابی در پیش گرفت.

تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی، عبارت است از انواع روش‌های بازاریابی فیزیکی و غیرمجازی که مدت زیادی است توسط طراحان تبلیغات به کار گرفته می‌شود. برای مثال تبلیغ در بیلبوردها، روزنامه‌ها و مجلات، تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات رادیویی، استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی و … نمونه‌هایی از این مدل تبلیغات هستند.

در سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال روشی مدرن از بازاریابی است که به ارائه‌ی تبلیغات در فضای مجازی تمرکز دارد. به‌عنوان نمونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جستجو، سئو و تبلیغات کلیکی نمونه‌هایی از روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند.

با توجه به این‌که در بازاریابی دیجیتال تمرکز بیشتری بر مخاطب هدف وجود دارد، این روش اغلب با هزینه‌ی کمتر و نتیجه‌ی بهتری همراه است و علاوه‌بر این، جمع‌بندی نتایج و اندازه‌گیری داده‌ها نیز در این روش سریع‌تر انجام خواهد شد.

تنها نکته‌ای که در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد، پیدا کردن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب و کارآزموده است که کمک می‌کند بتوانید با اطمینان کامل و بدون نگرانی، امور مربوط به تبلیغات خود را به آن بسپارید.

برای مثال آژانس تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ زرگراف، یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید برای انجام کلیه‌ی سفارشات این حوزه، از جمله پشتیبانی وب سایت و فروشگاه اینترنتی در گیلان و رشت و دیگر نقاط ایران عزیز به آن اعتماد کنید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ، حوزه‌ی وسیعی را شامل می‌شود که از طراحی و پشتیبانی وب سایت تا انجام امور مربوط به ویدیوهای تبلیغاتی را در بر می‌گیرد. در این قسمت، قصد داریم مهم‌ترین خدمات بازاریابی دیجیتال را با هم مرور کنیم:

طراحی و پشتیبانی وب سایت

از آن‌جا که این روزها وب سایت، حکم ویترین کسب‌وکارهای مختلف و به ویژه کسب‌وکارهای اینترنتی را پیدا کرده است، طراحی سایت نیز جایگاهی ویژه در دیجیتال مارکتینگ پیدا کرده و یکی از مهم‌ترین خدمات آن محسوب می‌شود.

در دیگر سو، باید توجه داشت که طراحی سایت به تنهایی کافی نیست. سایت نیز مانند یک فروشگاه واقعی، برای کارایی بهتر و داشتن ظاهری مطلوب، نیاز به رسیدگی مدام دارد. به همین دلیل پشتیبانی وب سایت نیز یکی دیگر از خدمات مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. زرگراف ارائه کننده بهترین خدمات پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی در رشت و گیلان در خدمت شما عزیزان است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی دارند این روزها، آرام آرام جای فروشگاه‌های فیزیکی را می‌گیرند. رشد سالانه‌ی آمار خرید اینترنتی در میان کاربران گواهی بر این مسئله است. به‌همین دلیل، به‌نظر می‌رسد هر کسب‌وکاری که زودتر به‌سمت راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی خوب برود می‌تواند برنده‌ی بازی باشد.

البته باید توجه داشته باشید که طراحی فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد که تنها در اثر یادگیری و تجربه‌ی طولانی به دست می‌آید.

آژانس تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ زرگراف یکی از شرکت‌های حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه محسوب می‌شود که می‌تواند کلیه‌ خدمات طراحی و پشتیبانی وب سایت در گیلان و رشت و سراسر ایران را برای شما انجام دهد.

بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)

هرچقدر سهم جستجوهای اینترنتی در استفاده از خدمات مجازی پررنگ‌تر می‌شود، سئو نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو یا سئو به این معنی است که سایت شما بتواند در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو به نمایش دربیاید.

فرض کنید کاربری کلمه‌ی «خرید لباس مجلسی» را در اینترنت سرچ کند. بی‌تردید سایتی برنده‌ی این رقابت خواهد بود که نه‌تنها در نتایج جستجو نمایش داده شود، بلکه بتواند جایگاه مطلوبی را نیز به دست آورد.

این کاری است که متخصصین سئو برعهده دارند. سئو کمک می‌کند سایت شما جایگاه خوبی در نتایج جستجوهای گوگل به‌دست آورد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام و تلگرام، بسترهایی هستند که بسیاری از کاربران ساعات زیادی از روز خود را در آن‌ها سپری می‌کنند. بنابراین داشتن حساب در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت صحیح آن‌ها نیز می‌تواند سبب افزایش فروش یا برندینگ بهتر مجموعه‌ی شما شود.

دیگر خدمات دیجیتال مارکتینگ

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از خدمات می‌شود. تولید محتوا، برندینگ، طراحی گرافیک، طراحی اپلیکیشن، ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسرمارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل ادز، دیتا اینتری (بارگذاری مطلب)، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، تولید تیزر، موشن گرافیک، انیمیشن و ویدیوهای تبلیغاتی از جمله‌ی این خدمات گسترده محسوب می‌شوند

استفاده از این خدمات می‌تواند به افزایش میزان فروش محصولات شما یا اعتمادسازی بهتر و کسب جایگاهی مطلوب در بین کاربران کمک کند.

سخن پایانی

در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با دیجیتال مارکتینگ و خدمات مختلف آن از جمله طراحی وب سایت، پشتیبانی وب سایت و سئو آشنا کنیم.

فراموش نکنید که انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب مثل آژانس تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ زرگراف می‌تواند در موفقیت شما نقش کلیدی داشته باشد.

در صورتی که هنوز در این مورد مردد هستید، همکاران ما در واحد پشتیبانی آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات شما هستند. کافی است در انتهای همین مطلب برایمان دیدگاهی بگذارید.

برای مشاهده تعرفه پشتیبانی وب سایت می توانید بروی دکمه زیر کلیک کنید 

دیدگاه (1)

  1. علی
    21 تیر , 1402 پاسخ

    ممنون

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *