بازاریابی درونگرا بازاریابی دیجیتال

راهکار های جلوگیری از فضاهای خالی در تقویم محتوایی

راهکار های جلوگیری از فضاهای خالی در تقویم محتوایی

ایجاد محتوا راهی برای قرار دادن بیزنس ها به عنوان مرجع در یک صنعت، جلب اعتماد مخاطبان هدف، جذب مشتریان و ایجاد فروش است. با این حال، در یک استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال، معمول است که روزها بدون ارسال مطلبی بگذرد، به خصوص در شبکه های اجتماعی. برای جلوگیری از این فضاهای خالی در تقویم محتوایی، چند استراتژی وجود دارد که قصد داریم آن ها را با هم مرور کنیم.

استراتژی هایی برای غلبه بر فضاهای سفید در تقویم محتوای شما

استفاده دوباره و بهبود محتوای قدیمی

شما می توانید هدف محتوای خود را تغییر دهید این بدان معناست که اگر یک پست وبلاگ ایجاد کرده اید، می توانید آن را به یک پست رسانه اجتماعی تبدیل کنید یا برعکس. البته، موضوع کپی و چسباندن یک چیز از یک مکان به مکان دیگر نیست، بلکه هدف ایجاد چیزی جدید از آنچه از قبل وجود دارد است. همچنین محتوای قدیمی می تواند بهبود یافته و به روز شود تا برای کاربران همچنان مرتبط و مفید باقی بماند.

محتوا های بیشتر خوانده شده خود را شناسایی کنید و محتوای مرتبط با آن ها ایجاد کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های خوب این است که محتوایی را با بیشترین تعامل مشتری شناسایی کنید و محتوای اضافی پیرامون آن ایجاد کنید. به دنبال نکاتی بگردید که می‌توان در موردشان مطالب بیشتری بیان کرد یا حتی موضوعی مشابه را می توانید از زاویه مقابل مورد بررسی قرار دهید.

صفحات ستونی خود را ایجاد یا کشف کنید

شما همچنین می توانید یک صفحه ستون (pillar) ایجاد کنید یا یک ستون را در محتوای موجود خود شناسایی کنید و سپس محتوای مرتبط حول آن ایجاد کنید. به عبارت دیگر، به دنبال یک موضوع کلی باشید که بتوان از آن موضوعات فرعی استخراج کرد.

رقبای خود را در ذهن داشته باشید

همیشه باید کارهایی که رقبای شما انجام می‌دهند را در نظر بگیرید، زیرا سرنخ‌هایی در مورد آنچه که مخاطبان آن‌ها را جالب می‌دانند، موضوعاتی که تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

با بقیه اعضای تیم خود طوفان فکری کنید

استراتژی دیگر، طوفان فکری با اعضای تیم است. شما باید هر ایده ای را یادداشت کنید، مهم نیست که چقدر عجیب یا غیرقابل اجرا به نظر می رسد.

استراتژی هایی برای کمک به از بین بردن موانع خلاقیت

در بسیاری از مواقع، یک مانع خلاقیت وجود دارد که شما را از ادامه استراتژی بازاریابی درونگرا باز می دارد. در این موارد، توصیه های ما به شرح زیر است:

از داشتن ایده های زیاد خودداری کنید

داشتن ایده های زیاد مانع خلاقیت می شود. در این موارد، بهتر است این ایده‌ها را مرتب کنید، فهرستی از آنها تهیه کنید و ارزیابی کنید که کدام یک برای مخاطب هدف شما جذاب‌تر هستند.

تمام ایده هایی که در طول روز دارید را یادداشت کنید

فراموش کردن ایده ها آسان است، بنابراین بهتر است همه آنها را یادداشت کنید تا همیشه از آنها استفاده کنید. ایده ها اغلب منجر به ایده های اضافی می شوند، بنابراین مهم است که آنها را در جایی مستند کنید.

اهداف گام به گام را تعیین کنید

زمانی که می‌خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب اجرا کنید، تعیین اهداف از این جهت مهم است که بتوانید بر اساس آنها مطالب ایجاد کنید. به عبارت دیگر، محتوایی که هدف آن ایجاد ترافیک وب و بهبود موقعیت سئو است با محتوایی که برای ایجاد فروش در نظر گرفته شده است یکسان نیست. ایده این است که اهدافی را تعیین کنید تا مشخص شود که چه نوع محتوایی مورد نیاز است.

از مخاطبان خود بپرسید

مخاطبان شما می توانند در تولید محتوا کمک زیادی کنند. انجام نظرسنجی یا پرسیدن سؤال از مخاطبان بسیار آسان است. این کار علاوه بر ایجاد تعامل ، راهی برای ایجاد احساس شنیده شدن در میان مخاطبان و اعضای جامعه شما است.

اکنون استراتژی هایی دارید که به شما کمک می کند آن فضاهای خالی را در تقویم محتوای خود پر کنید! فقط به یاد داشته باشید که در مورد محتوا، کیفیت مهم تر از کمیت است.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *