استراتژی

ترفند های تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

ترفند های تولید محتوا در اینستاگرام

در این مقاله از وبلاگ زرگراف قصد داریم به شما ترفند های تولید محتوا در اینستاگرام آموزش دهیم تا بتوانید تعداد فالور و لایک هایتان را در حساب کاربری کسب و کار خود بیفزایید تا بیشتر دیده و پسندیده شوید که این اعمال منجر به رونق و بهبود کسب و کارتان خواهد شد.

استفاده از هشتگ #

هشتگ

شما می توانید با استفاده از هشتگ، 12.6 درصد مخاطب بیشتری را جذب کنید. قدرت هشتگ را دستم کم نگیرید و برای هر پست تعدادی هشتگ در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در این امر نتیجه عکس نیز خواهد داشت. حداکثر تعداد استفاده از هشتگ در اینستا 30 عدد می باشد اما بهتر است برای نتیجه بهتر از 5 تا 15 عدد استفاده نمایید.

استفاده از تصاویر با سایز مناسب

استفاده از تصاویر با سایز مناسب

عکس با کیفیتی را که گرفتید باید در سایز مناسبی باشد در غیر اینصورت اینستاگرام به صورت خود کار آن را برش یا crop می دهد یا به سختی و خیلی آهسته آپلود می شود. پس بهتر است قبل از آپلود کردن خودمان عکس را کراپ کنیم و سایز مناسب را انتخاب کنیم. عرض و طول تصاویر در اینستاگرام باید حداقل 1080*1080 باشد . البته اینستاگرام تصاویر را در ابعاد ۶۱۲ * ۶۱۲ پیکسل نشان می‌دهد.  و به طور خاص ابعاد تصاویری که درحالت افقی قرار می گیرند ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز ابعاد تصاویر برابر با ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل می باشد.

استفاده از دکمه اقدام به عمل یا “Call To Action”

استفاده از دکمه اقدام به عمل یا "Call To Action"

هیچ وقت از تاثیر و جادوی کلمات غافل نشوید. شما با اضافه کردن یک Call To Action یا یک اقدام به عمل در عکسهای اینستاگرام می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و تعامل خود را با آنان افزایش دهید. به زبان ساده دکمه ی فراخوان این است که از فالوران خود اقداماتی نظیری از دابل کلیک کردن، تگ کردن دوستان خود، نظر دادن و… را بخواهید.

نوشتن کپشن های خاص

نوشتن کپشن های منحصر به فرد و خاص می توانند مخاطبانتان را به اعلام حضور و انجام دادن کاری سوق دهید. کپشن هایی که می توانید از آن ها بهره ببرید عبارت اند از:

  • سوالی را طرح کنید.
  • راهنما یا ترفندی چند خطی بنویسید.
  • طنز را چاشنی کپشن خود کنید.
  • کپشن خود را به تعدادی اموجی آغشته کنید.

انتشار پست در زمان مناسب

انتشار پست در زمان مناسب

بهتر است پست ها را در زمان هایی معین و مشخص انتشار دهید. زمان هایی مثل ساعات کاری می توانند کمترین بازدید را داشته باشند. اما زمان هایی که اغلب افراد در حال استراحت هستند یا موقع صرف وعده ی اصلی، می توانند بیشترین برخورد را داشته باشند. البته شما می توانید با انجام روش آزمون و خطا به محدوده ساعات مناسب دست پیدا کنید.

راه اندازی مسابقات جذاب

راه اندازی مسابقات جذاب

هر کسی و در هر سنی بردن مسابقه و جایزه یا پاداش گرفتن را دوست دارد. در مورد هدف خود به مخاطب مستقیم توضیح بدهید تا دقیقا مخاطب را به همان کاری که هدف تان هست ترغیب کنید و کارهایی را که باید انجام دهد تا در مسابقه شرکت داده شود را نیز درج کنید. مثلا از آن ها بخواهید تعدادی از دوستان خود را تگ کنند یا عکسی را با هشتگ مدنظر شما پست کنند. همچنین شما می توانید از آن ها بخواهید شما در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کنند و کار هایی دیگر. البته سعی کنید کار های درخواستیتان از سه مورد بیشتر نشود، چون تمایل مخاطب به شرکت در مسابقه کاهش خواهد یافت.

انتشار استوری از پشت صحنه های کار یا زندگیتان

استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید پشت صحنه کارتان را به مخاطب نشان بدهید و با او ارتباط نزدیک تری برقرار کنید با این کار صفحه ی شما جلوه ی زنده بودن و انسانی تر خواهد گرفت. مثلا اگر شما یک بوتیک دارید می توانید از پشت صحنه چیدن لباس ها یا موجود شدن اجناس جدید یک یا چند استوری بگذارید. همچنین سعی کنید از ویژگی هایی که اینستاگرام برای استوری گذاشته است را برای استوری های خود در نظر بگیرید. مثلا یک رای گیری را اضافه کنید یا با استفاده از فیلد سوال، به سوالاتشان پاسخ دهید.

انتشار ویدئوهای جالب و هیجان انگیز در اینستاگرام

انتشار ویدئوهای جالب و هیجان انگیز در اینستاگرام

حتما در بین پست ها ویدئو های جذاب و جالب هم منتشر کنید . هر چند که طبق برخی از تحقیقات و مطالعه ها نشان داده شده است که میزان جذابیت ویدئو ها نسبت به عکس ها در اینستاگرام کمتر هستند اما قطعا این به معنی بی اثر بودن ویدئو ها در اینستاگرام نیست. خصوصا از زمانی که طول مدت زمان ویدئو از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش پیدا کرد.

پیشنهادی زرگراف: طراحی اپلیکیشن در گیلان

9. انتشار تصاویر پازلی یا بنری

انتشار تصاویر پازلی یا بنری

یکی از بهترین راه های جلب توجه مخاطبان انتشار تصاویر پازلی یا بنری می باشد. برای این کار می توانید از اپ های موجود استفاده کنید.

10. استفاده از یک تم یا فیلتر خاص برای عکس های اینستاگرام

یکی از بهترین کارها خصوصا در مورد برندها و کسب و کارها این است که از یک تم یا فیلتر خاص برای تمام عکس هایی که منتشر میکنید استفاده کنید تا مخاطب هر جایی که عکس شما را دید تشخیص بدهد که این عکس متعلق به شما یا برند شماست

11. لینک دادن به شبکه های اجتماعی دیگر

لینک دادن به شبکه های اجتماعی دیگر

اگر شما اکانت هایی دیگری در شبکه اجتماعی مختلفی دارید. یک لینک سازی بین این شبکه های می تواند به میزان زیادی برای کسب و کار شما مفید باشد. شما می توانید با لینک دادن از فیسبوک یا یوتوب خود به شبکه های دیگر چندی از مخطبان خودتان را نیز به اینستاگرام هدایت کنید.

12. فالو کردن افراد با تخصص مشابه خودتان و یا اینفلونسرهای حوزه کاری خودتان

در اینستاگرام سرچ کنید و اینفلونسرهای حوزه تخصصی خودتان و یا افرادی که علاقه های مشابه با شما دارند پیدا کنید. برای پیدا کردن این افراد می توانید از هشتگ های خاص کسب و کار یا هدف تان استفاده کنید و در اینستاگرام جستجو کنید. مثلا کسی که در کار لباس یا بوتیک است می تواند با هشتگ #پوشاک یا #شلوار_جین افرادی که در حوزه مشابه فعالیت می کند را بیابید.

خب به پایان مقاله ی ترفند های تولید محتوا در اینستاگرام رسیدیم، امیدوارم لذت برده باشید. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با صفحه ی تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

[vc_wp_posts title=”آخرین مطالب ” number=”6″ ]

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *