بازاریابی بازاریابی درونگرا

بازاریابی تلفنی درونگرا چیست و چرا موفقیت آمیز است

بازاریابی تلفنی درونگرا چیست و چرا موفقیت آمیز است

وقتی نوبت به دستیابی به سرنخ های واجد شرایط (مشتریان بالقوه) می رسد، بازاریابی درونگرا یکی از بهترین استراتژی ها برای نتایج با کیفیت است. این استراتژی مبتنی بر جذب خریداران احتمالی از طریق ایجاد محتوای ارزشمند است که سوالات و نیازهای کاربران را برطرف می کند. یکی از ویژگی های اساسی بازاریابی درونگرا این است که در برقراری ارتباط و جذب عموم، یک استراتژی غیر مداخله جویانه است.

بازاریابی درونگرا شامل مراحل مختلفی است که کاربر برای تبدیل شدن به مشتری باید طی کند. این مراحل در مجموع به عنوان قیف فروش شناخته می شوند و دقیقاً در یکی از این مراحل است که بازاریابی تلفنی درونگرا نقش اساسی را ایفا می کند.

برخلاف تصور مردم، بازاریابی تلفنی درونگرا نمرده است. شرکت های زیادی وجود دارند که به استفاده از آن ادامه می دهند و نتایج عالی کسب می کنند. بیایید واضح بگوییم، بازاریابی تلفنی سنتی دیگر به تنهایی مؤثر نیست. اما بازاریابی تلفنی درونگرا متفاوت است و با ظهور فناوری های جدید، عملکرد متفاوتی نیز دارد.

در این مقاله بازاریابی تلفنی درونگرا را توضیح خواهیم داد تا بتوانید آن را به درستی در استراتژی بازاریابی درونگرا خود اعمال کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید.

مطلب پیشنهادی: نکات بازاریابی درونگرا برای بخش های بانکی و بیمه

نحوه عملکرد بازاریابی درونگرا در بازاریابی تلفنی

هنگامی که یک مشتری سؤال یا پیشنهادی در مورد یک محصول یا خدمات دارد، تیم پشتیبانی معمولاً به صورت کتبی یا تلفنی پاسخ می دهد. در این جا به احتمال دوم می پردازیم.

هنگامی که چنین تماسی دریافت می شود، هدف از بازاریابی تلفنی درونگرا نه تنها توجه به مشتری و حل هر گونه شک و شبهه ای است که ممکن است ایجاد شود، بلکه استفاده حداکثری از این تماس مستقیم جهت تلاش برای افزایش فروش است.

بنابراین بازاریابی تلفنی درونگرا نوعی بازاریابی تلفنی غیرفعال است که در آن برند با انتظار برای دریافت تماس از مشتری، استراتژی فروشش را اجرا می کند.

در مقابل، بازاریابی تلفنی برون‌گرا یا بازاریابی تلفنی سنتی‌، با تماس مستقیم برند با مصرف‌کننده برای فروش محصولات یا خدماتش آغاز می‌شود.

نکته کلیدی ایجاد یک استراتژی خوب برای بازاریابی تلفنی درونگرا و برونگرا این است که بدانید چگونه آنها را ساختار دهید. با این حال، بازاریابی تلفنی درونگرا به همین جا ختم نمی شود. این روش علاوه بر بهره‌گیری از تماس‌های مصرف‌کنندگانی که ابهامی دارند برای شروع استراتژی فروش، بر تشویق افراد به تماس اول، با استراتژی بازاریابی محتوا نیز استوار است. به این ترتیب، کاربران احساس نمی‌کنند مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، زیرا این خود مشتریان هستند که مکالمه را آغاز می‌کنند، بنابراین در این شرایط مشتری راحت‌تر است و تمایل بیشتری برای صحبت و دریافت اطلاعات دارند.

مطلب پیشنهادی: نحوه ایجاد یک گزارش بازاریابی درونگرای خوب

مزایای بازاریابی درونگرا تلفنی چیست؟

بیایید نگاهی به مزایای بازاریابی تلفنی درونگرا بیندازیم و توضیح دهیم که چگونه می توانید به وضوح از این استراتژی سود ببرید:

افزایش ROI: بازده سرمایه گذاری (ROI) معیاری است که برای اندازه گیری عملکرد یک شرکت از دیدگاه مالی استفاده می شود. شرکت‌های زیادی هستند که ادعا می‌کنند بازاریابی تلفنی درونگرا نتایج استراتژی‌های بازاریابی آنها را بهبود بخشیده است و باعث می‌شود سرمایه‌گذاری به راحتی توسط تعداد زیادی از افرادی که در نهایت مشتری شده‌اند، بازیابی شود.

تسهیل فروش: اگر به عنوان یک برند حضور آنلاین ندارید، با یک نبرد سخت روبرو هستید. به همین دلیل است که شرکت های بیشتری وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را دایر می کنند. با استفاده از این دارایی ها، کاربران می توانند به راحتی اطلاعات تماس را برای انجام هرگونه پرس و جو پیدا کنند. در این مشاوره هدف از بازاریابی تلفنی درونگرا نیز تبدیل فرد به مشتری است و افراد زیادی هستند که با استفاده از این روش به این امر دست می یابند.

چابکی در استراتژی فروش: بازاریابی تلفنی درون‌گرا می‌تواند باعث شود شرکت شما فروش را آسان‌تر و سریع‌تر ببندد، زیرا به مشتری این فرصت را می‌دهد تا هر سوالی را به راحتی و بدون تعهد یا فشار، بپرسد و از شما مشورت بگیرد.

اگرچه بازاریابی تلفنی درون‌گرا استراتژی نوآورانه‌تری نسبت به بازاریابی تلفنی برون‌گرا یا بازاریابی تلفنی سنتی‌تر است، اما این دومی هنوز دارای مزایایی است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم آنها را با هم ترکیب کنید تا حداکثر نتیجه را مشاهده کنید.

به طور معمول بازاریابی تلفنی برون گرا یک روش بسیار فعال تر در برقراری ارتباط است. با این حال، برای اینکه واقعاً مؤثر باشد، باید با شدت کمتری انجام شود. معمولاً وقتی بازاریابی تلفنی برون‌گرا فعال است، مشتریان بالقوه هنوز علاقه زیادی به برند شما یا آنچه ارائه می‌دهید نشان نداده‌اند، بنابراین موفقیت دشوار خواهد بود، اما غیرممکن نیست. نکته کلیدی در اینجا این است که شرکت و محصولات یا خدمات آن را تا حد امکان به صورت ارگانیک معرفی کنید و اگر می بینید که می توانید موفق شوید، سعی کنید فروش داشته باشید. اگر به صورت ناگهانی یا بسیار سرزده عمل کنید، اعتماد مجدد مشتری به شما بسیار دشوار خواهد بود.

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که هیچ مزیتی برای این نوع تماس سرد وجود ندارد، اما در واقع مزایایی نیز وجود دارد، اما با بازاریابی تلفنی درون‌گرا متفاوت است، زیرا اهداف آنها یکسان نیست. یکی از مهمترین نکات مثبت بازاریابی برونگرا شناخت بازاری است که می تواند در اختیار شرکت قرار دهد.

با کار فعالانه بر روی جستجوی مشتریان برای برقراری تماس، بازار و بخشی که در آن حرکت می کنید تا حد زیادی تجزیه و تحلیل می شود و می توانید تصویر واضح تری از وضعیت و ویژگی های آنها، هم از رقابت و هم از خود مشتریان داشته باشید. به این ترتیب، می توانید تصویر واضح تری از مشکل اصلی بخشی که در آن فعالیت می کنید در هنگام تلاش برای بستن یک فروش داشته باشید، مانند نیازهای مصرف کننده که هنوز پوشش داده نشده است، یا آنچه که عموم در برندهای رقبای شما به دنبال آن هستند.

مطلب پیشنهادی: 8 قاعده برای استراتژی بازاریابی درونگرا

نحوه اعمال استراتژی های درونگرا در بازاریابی تلفنی

در گذشته، بازاریابی تلفنی بر این اساس بود که افراد را یک به یک از یک پایگاه داده طبقه بندی نشده فراخوانی کنید. مشتریان بالقوه بدون فیلتر یا نشانه هایی از مرحله خریدی که در آن هستند ظاهر می شدند. تماس ها بسیار عمومی و تهاجمی بودند و اعتمادی به شخص یا برند پشت تلفن ایجاد نمی کردند.

امروز توصیه می کنیم از این تاکتیک حتی در بازاریابی تلفنی برون گرا اجتناب کنید، زیرا اگرچه مستقیم است، اما پیروی از یک ساختار و دانستن اینکه فردی که قرار است با آن تماس بگیرید در کجای فرآیند فروش قرار دارد، کارآمدتر و موثرتر است. همیشه بهتر است به جای بمباران سرنخ ها، محتوایی را ارائه دهید که ممکن است برای بسته شدن فروش مفید یا جالب باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا یک سری نکات وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

بازاریابی جذب را عملی کنید: آیا می دانستید که بازاریابی درونگرا به عنوان بازاریابی جذب نیز شناخته می شود؟ به این دلیل که مبتنی بر نزدیکی به کاربر، ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط برای ایجاد یک رابطه قوی‌تر و حل شبهات واقعی است که واقعاً به مصرف‌کننده کمک می‌کند. هنگام پیاده سازی بازاریابی تلفنی درونگرا، باید از این تاکتیک ها نیز استفاده شود، زیرا نه تنها باید به سؤالی که کاربر می پرسد پاسخ دهید، بلکه باید فراتر از آن بروید.

از ابزارهای بازاریابی رابطه مند استفاده کنید: یکی دیگر از ستون های بازاریابی درونگرا ایجاد یک رابطه پایدار مبتنی بر اعتماد و وفاداری بین هر دو طرف است. متخصصان مرکز تماس که استراتژی بازاریابی تلفنی درونگرا را اجرا می کنند باید بدانند که چگونه این اعتماد را انتقال دهند.

اندازه گیری نتایج: بازاریابی درونگرا به شدت به اندازه گیری نتایج متکی است تا بداند هر یک از ابزارها و استراتژی های اجرا شده چگونه کار می کنند. و بازاریابی تلفنی ورودی تفاوتی ندارد. نتیجه تماس هر چه که باشد، برای نظارت بر پیشرفت و دانستن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، باید توجه داشت.

محتوایی ایجاد کنید که تماس را تشویق کند: منتظر نمانید تا کاربران از شما بخواهند، آنها را تشویق کنید که این کار را انجام دهند. محتوا را در پلتفرم های مختلف با یک فراخوان قدرتمند ایجاد کنید که آنها را تشویق می کند تا با شما تماس بگیرند.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *