محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر چیست؟ تفاوت آن با محتوای تولید شده کاربر

محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها (IGC) روندی است که به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود در آینده به گسترش خود ادامه دهد. امروزه، اینفلوئنسرها برای برندهایی که می‌خواهند استراتژی رسانه‌های اجتماعی قوی ایجاد کنند، به خصوص آن هایی که از اینفلوئنسر مارکتینگ قصد استفاده دارند بسیار ضروری است. راه‌های زیادی برای همکاری با اینفلوئنسرها وجود دارد و محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر (IGC) یکی از آنهاست. در این مقاله به توضیح IGC و مزایای آن می پردازیم.

محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر (IGC) چیست؟

محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها (IGC) نوعی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ است که در آن اینفلوئنسرها محتوای مثبت مرتبط با برند شما را در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند. این محتوا می تواند پولی یا ارگانیک باشد و ثابت کرده است که در جذب فالوور و مشتری بسیار موثر است.

با این حال، معیارهای انتخاب اینفلوئنسر همیشه مشخص نیست. برخی از برندها فقط با اینفلوئنسرهایی کار می کنند که بیش از 10000 دنبال کننده دارند، در حالی که برخی دیگر همکاری با حساب های کوچکتر را می پذیرند. چیزی که ما می دانیم این است که اینفلوئنسرها افرادی هستند که به لطف اقتدار و اعتباری که در طول زمان ایجاد کرده اند، می توانند مخاطبان خاصی را برای اقدام ترغیب کنند.

به عنوان یک برند، 5 دلیل وجود دارد که استفاده از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها را به ایده ای مفید تبدیل می کند:

خلاقیت

اینفلوئنسر کسی است که تجربه قابل توجهی در تولید محتوا و دنیای رسانه های اجتماعی دارد. آنها درک می کنند که چه چیزی در جایگاه آنها کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، که این مورد آنها را قادر می سازد ایده های اصلی و بکر ایجاد کنند. کار با چنین فرد حرفه‌ای می‌تواند به جذاب‌تر کردن محتوای شما و جلب توجه مخاطبان هدف شما کمک کند، به خصوص که امروزه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با محرک‌های زیادی بمباران شده‌اند.

تعامل بالا

به طور کلی، اینفلوئنسرها این توانایی را دارند که نه تنها فالوور، بلکه یک جامعه فداکار در اطراف خود ایجاد کنند. این جوامع تمایل دارند به طرق مختلف با محتوای اینفلوئنسر تعامل داشته باشند، از جمله لایک ها، نظرات روی پست ها، پیام های خصوصی، منشن ها و اشتراک گذاری محتوا در حساب های خود. همکاری با یک اینفلوئنسر مناسب می تواند به طور قابل توجهی برند شما را تقویت کند و در اطراف آن سر و صدا ایجاد کند.

طبق گزارش Binfluencer، میکرو اینفلوئنسرها (اکانت هایی با 3000 تا 10000 فالوور) نسبت به اکانت هایی با 50000 یا حتی 100000 فالوور قادر به دستیابی به نرخ تعامل بالاتر (لایک + نظرات / تعداد فالوور) هستند.

کیفیت بالا

همه اینفلوئنسرها کیفیت بصری محتوای خود را در اولویت قرار نمی دهند، اما بسیاری این کار را انجام می دهند. آنها حساب های رسانه های اجتماعی خود را به عنوان راهی برای نمایش زندگی یا سرگرمی های خود می بینند و برای حرفه ای کردن برند خود تلاش می کنند. در نتیجه، آنها روی تجهیزات تولیدمحتوا با کیفیت، از جمله دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، نرم‌افزار ویرایش و تنظیمات دقیق برنامه‌ریزی شده سرمایه‌گذاری می‌کنند یا از خدمات عکاسی تبلیغاتی استفاده می کنند. وقتی با آنها همکاری می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که محتوایی که ایجاد می‌کنند به لطف استفاده از تجهیزات برتر، حداقل استانداردهای کیفیت را برآورده می‌کند.

اعتبار

برخلاف تبلیغات معمولی که توسط خود شرکت‌ها ایجاد می‌شوند، همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند به برند شما اعتبار و واقع‌گرایی بدهد. میزان تعامل و شفافیت در بین اینفلوئنسرها متفاوت است، بنابراین ضروری است که فردی را انتخاب کنید که با ارزش های برند شما همسو باشد. بسیاری از اینفلوئنسرها، چه در هنگام تبلیغ محصولات و چه در موارد دیگر، نظرات واقعی ارائه می دهند و قبل از همکاری با شما، شخصاً محصول یا خدمات شما را آزمایش می کنند. در واقع، بسیاری از مردم از اینفلوئنسرهایی که محصولات را بدون اینکه حتی بفهمند چیست تأیید و تبلیغ می کنند، خسته شده اند.

زیبایی

تصاویر و ویدیوهای بصری چشمگیر توجه را به خود جلب می کنند و معمولاً نشانه محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها هستند. همکاری با این متخصصان روشی موثر برای به دست آوردن محتوای منطبق با زیبایی شناسی است که با تصویر برند شما همخوانی دارد، البته بدون صرف مقدار قابل توجهی پول در فرآیند خلاقیت. به خاطر داشته باشید که در حالی که برخی از اینفلوئنسرها زیبایی شناسی را در اولویت قرار می دهند، برخی دیگر ممکن است آنقدر بر این جنبه تاکید نداشته باشند. اگر جذابیت بصری برای شما بسیار مهم است، نگاهی به فیدهای رسانه های اجتماعی اینفلوئنسرهایی که سبک هایشان در شما طنین انداز است بیندازید.

محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها در مقابل محتوای تولید شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر (IGC) متمایز است زیرا شامل محتوایی است که کاربران آزادانه در پلتفرم ها به صورت ارگانیک به اشتراک می گذارند. UGC نه تنها شامل تصاویر و محتوای ویدیویی است که کاربران در رسانه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند، بلکه محتوای نوشتاری مانند پست‌های وبلاگ، نظرات و نظرات در وب‌سایت‌های دیگر را نیز در بر می‌گیرد که برندها می‌توانند از آن در استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنند. در مقایسه با استفاده از اینفلوئنسرها، جایی که نگرانی در مورد صداقت آنها ممکن است ایجاد شود، محتوای تولید شده توسط کاربران به طور کلی معتبرتر در نظر گرفته می شود. با این حال، شایان ذکر است که برخی از برندها ممکن است از ربات ها یا نظرات جعلی برای دستکاری UGC استفاده کنند، که توصیه نمی شود.

چه چیزی محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها را معتبر می کند؟

همانطور که قبلا در این مقاله اشاره کردیم، انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای موفقیت استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای اطمینان از معتبر بودن محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها انجام دهید:

کار با میکرو اینفلوئنسرها را در برنامه خود قرار دهید، محتوای تولید شده توسط این افراد واقعی تر به نظر می رسد
افرادی را انتخاب کنید که ارزش های برندشان با ارزش های شما همسو باشد
سطح تعامل آنها را با مخاطبان خود ارزیابی کنید
یک رابطه طولانی مدت با اینفلوئنسر ایجاد کنید، نه یک همکاری یکباره

چگونه محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها می تواند به برند شما کمک کند

انتقال اطلاعات ارزشمند به مخاطب از طریق ویدئوهای پرسش و پاسخ یا گفتگوهای مستقیم بین اینفلوئنسرها و متخصصان صنعت
کاهش هزینه های تولید
ادغام نام تجاری یا برند شما در زندگی روزمره اینفلوئنسر انتخابی
تبلیغ هشتگ برند
افزایش دیده شدن برند در موتورهای جستجو، به ویژه با استفاده از اینفلوئنسرهای وبلاگی

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *